Agenda+referat

Deltagere:

 

Martin Bagger Brandt​, PLO

Melanie Jensen, PLSP

Anne Uller, Region Syd

Lars Simesen​, Region Midt 

Pernille Mikkelsen. Region Midt

Karen Sophie Skov Drewsen​, Region Sjælland 

Thea Lousen​, Region Sjælland

Line Glad, Region Sjælland

​​Birgit Simonsen​, Region Hovedstaden

Karen West Dalker, Region Hovedstaden

Jesper Breum Eriksen​, Region Hovedstaden 


Repræsentanter fra projektet: 

Ida Bachmann Anthony, Sundhedsdatastyrelsen

Lone Dalager, Syddansk Sundhedsinnovation

Mikkel Svendsen, Syddansk Sundhedsinnovation

Camilla Wiberg Danielsen, Sundhedsdatastyrelsen

Louise Bie, Sundhedsdatastyrelsen

Susan Jeritslev, Sundhedsdatastyrelsen

Hans H. Præstbro, Sundhedsdatastyrelsen

Kjeld Froberg, Lakeside


Afbud:

Hanne Heje, Praktiserende Læge

Ruth Kirk Ertmann, Praktiserende læge

Peter Børlum, PLSP

Sisse Kammann​, Region Hovedstaden

Jacob Alexander Lykke, Region Hovedstaden

Marie Krag​, Region Nord

Julie Aabrandt Ottosen, Region Midt

Jan Stener Jørgensen, Region Syd

Mette Hvilshøj Fabricius, Region Sjælland

Boel Leth Emanuel​, Københavns Kommune

Liv Lyngå von Folsach​, Sundhedsstyrelsen

Thor Schlieman, Sundhedsdatastyrelsen

Agenda

1. Velkomst + Siden sidst

Ida gennemgik kort nogle af de opgaver der er gennemført i projektet fra sidste møde i oktober og frem til nu.

2. Pilot

Hypercare og supportflow ifm. pilotafprøvningen blev gennemgået af Susan og Hans, sammen med de erfaringer der er samlet op i den forbindelse.

Input fra arbejdsgruppen, som projektet vil tage med videre:

  • Ift. den gravide, så er det hele tiden nye brugere, derved får brugerne ikke erfaring med løsningen
  • Helst 24 timers support mulighed for de gravide, ellers kontakter de fødestedet, der har døgn åbent
  • Kan udrulningen af appen ske kontrolleret, så supporten kan følge med
  • Anden platform som supplement til appen, fx. sundhed.dk, så den gravide har adgang til sin data flere steder

3. Status på leverancerne (Felter og domænemodel)

Proces for felter blev gennemgået og der var god dialog, med flere hensyn at tage højde for. Projektet er ved at opdatere feltark med de input der er givet ifm. høringen. Input fra parterne vedr. datagovernance og input til et roadmap skal være en del af næste opdatering. 

Status for domænemodel og gennemgang af hvordan miniarbejdsgruppen arbejder med høringssvarene blev gennemgået. Domænemodellen og opdateringen af den med høringssvarene, bliver ift. svangreomsorgens anbefalinger om et grundforløb. Der ønskes én løsning til alle gravide. 

Det var dialog om indlæggelser skal indgå i Graviditetsmappens domænemodel på nuværende tidspunkt og beslutningen var, at det gør den ikke.  

4. Teknisk evaluering

Gruppen er af styregruppen blev bedt om at give input til indhold af den tekniske evaluering, der skal supplere den evaluering der allerede er planlagt ifm. pilotafprøvningen.

Arbejdsgruppen kom med følgende input:

  • Det burde være en teknisk vurdering
  • Overblik over, hvad der er afprøvet og ikke afprøvet i pilotafprøvningen
  • Hvilke tekniske fejl har der været
  • En teknisk vurdering om robusthed i forhold til valg af de komponenter og services der anvendes, når den skal national implementeres.
  • En performancevurdering, så "timeglas" undgås hos de sundhedsfaglige
  • En vurdering fra leverandørerne om forbedringspunkter
  • Hvordan har den tekniske support været i driftsmiljøet


  • No labels