Page History
...
- Slutbrugerne identificerer en fejl eller sikkerhedshændelse, og kontakter 1. level support, hvilket er den lokale servicedesk
- Lokal servicedesk visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen, og håndterer den enten lokalt, eller tager fat i 2. level support, som er den nationale servicedesk
- National servicedesk visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen, og sender den videre til de relevante IT- eller driftsteknikere, eller til en problemmanager
- IT- eller driftsteknikere løser fejlen, og rapporterer tilbage til den nationale servicedesk, der igen rapporterer tilbage til den lokale servicedesk
- IT- eller driftsteknikere har behov for yderligere bistand for at kunne afhjælpe fejlen, og tager kontakt til 3. level support
Sådan indmelder slutbrugere fejl til lokal servicedesk (1. level support)
Borgere
Borgere skal enten henvende sig til
...
- Den afdeling eller enhed, som henvendelsen vedrører - fx egen læge, hospitalsafdeling eller kommunen
Det er fx relevant i tilfælde, hvor henvendelsen drejer sig om forkert indhold i aftaler.
...
Sundhedspersoner
Sundhedsfaglige Sundhedspersoner brugere som møder en fejl i deres fagsystem skal henvende sig til
- Deres lokale servicedesk
Det kunne fx være en en???
Sådan indmeldes fejl til den nationale servicedesk (2. level support)
Hvis den lokale servicedesk vurderer at fejlen er ekstern, skal sagen meldes ind til den nationale servicedesk her.
Den nationale servicedesk yder teknisk support til løsningerne under Program for Et Samlet Patientoverblik.
Som beskrevet er supporten udelukkende for IT-leverandører og supportfunktioner hos parterne. Slutbrugere skal henvende sig direkte til parternes egne supportfunktioner (som beskrevet i supportflowet).
Der Det er vigtigt, at beskrivelsen af supportsagerne er præcise, som defineret via ovenstående link, derved . Derved kan der hurtigere følges op på sagerne.
Der rådes også til at se listen over åbne supportsager på NSP igennem her, inden der oprettes en sag.
Sådan indmeldes fejl til ekstern support eller leverandør (3. level support)
Hvis en sag er meldt ind til den nationale servicedesk og IT- eller driftsteknikere har behov for yderligere bistand for at kunne afhjælpe fejlen, og tager kontakt til 3. level support.
PLSP-support
I sager, der vedrører PLSP eller PLO skal sagerne meldes ind via PLSP-support.
Tjekliste til supportorganisationer
Supportorganisationer, der modtager henvendelser fra slutbrugere (sundhedsfaglige sundhedspersoner eller borgere), kan starte med at gennemgå nedenstående tjekliste, inden sagen sendes videre. Tjeklisten skal bruges til at sikre, at sager afsluttes så hurtigt som muligt i de tilfælde, hvor der allerede findes svar på henvendelsen.
- Tjek borgerens oversigt indhold?
Hvad kan borgeren se fremgår af borgerens overblik på sundhed.dk og evt. andre oversigter (fx MinLæge)?
- Tjek ibrugtagningsoversigt - se listen her
Hvem anvender løsningerne på nuværende tidspunkt?
...
