Skærmbilledet
Forklaring
Sektion 1
Dette viser status for de HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System - efter den Incident Management process der er aftalt med NSI og Operatøren.
Åbne Hændelser i Driftsoperatørens ITSM System tagges med hvilke Services og hvilke Systemer (Regioner, Kommuner etc) der er påvirket af Incidentet, og dette påvirker farverne i Sektion 1.
Farven vil afhænge af Prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 og P4 Gul) som det enkelte incident vurderes at have, ud fra aftalerne NSI har med Operatøren.
Prioritet | Beskrivelse | Mål for påbegyndt fejlfinding | Mål for løsningstid |
---|---|---|---|
Critical (P1) | Servicen er ikke tilgængelig, eller funktionaliteten er reduceret i et sådan omfang, at basale funktioner ikke er tilgængelige for slutbrugerne. | 1 time | 2 timer |
Major (P2) | Væsentlige funktionerer utilgængelige, eller en større gruppe af slutbrugere har ikke mulighed for at anvende servicen. | 2 timer | 3 timer |
Medium (P3) | En eller flere væsentlige funktionerer er utilgængelige. Et begrænset antal slutbrugere oplever manglende funktionalitet | 4 timer | 12 timer |
Minor (P4) | Mindre fejl, mangler og uhensigtsmæssigheder, og hvor det er muligt at anvise en midlertidig løsning til at omgå problemet | 24 timer | 48 timer |
Sektion 2
Sektion 2 viser en pendant til Sektion 1, blot på Testsystemerne TEST1, TEST2, PRODTEST og UDDANNELSE (UDD).
Sektion 3
Sektion 3 viser samme som Sektion 1, blot for Hændelser på Sundhedsdatanettet (der er driftes af TDC/NetDesign, og oprettelse af hændelser hertil sker kun hvis Driftsoperatøren informeres af NetDesign eller NSP-relaterede services berøres heraf og dermed genererer en eller flere events hos Driftsoperatøren)
Sektion 4
Sektion 2 viser aktuelle udmeldinger, dette kan være:
- Aktive HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System som automatisk slår igennem på trafiklysene i sektion 1, 2 og 3.
- Aktive UDMELDINGER og ÆNDRINGER omkring NSP og forretningsservices. fx Servicevinduer og lignende. Disse har ingen effekt på trafiklysene i sektion 1,2 og 3.
Sektion 5
Sektion 5 viser tidligere udmeldinger, dvs. Hændelser, Udmeldinger og ændringer fra Section 4, hvor
- Hændelsen er resolved og/eller lukket eller
- Udmeldingens eller ændringens "Slut Dato" er passeret.
Sektion 6
Sektion 6 viser RSS Feeds fra NSP's forretningsservices som fx FMK