Page History
Den månedlige driftsrapport indeholder oversigt over tilgængelighed og udvikling i kald til NSP.
Afrapportering af drift for NSP,
...
februar 2017
Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.
Ledelsesreferat
Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til NSP’ere.
Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for måneden Servicemål er overholdt.
Der har fald i trafikken over NSP i denne måned på 10% i forhold til måneden før.
Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de udgør 23% mod 19% i perioden før.
Der har samlet set været 65 hændelser og supportsager, fordelt på 45 supportsager og 20 hændelser, heraf 3 P3 og 17 P4 sager i perioden.
Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.
Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget 2 dage for 1 færdigbehandlet P3 sag.
Opgaven
For NSP området er der opsat målinger på følgende leverancer:
...
I forbindelse med denne afrapportering er de månedlige data vist med mindst kvartalsvis afrapportering. Hver 3. måned udgives rapporten som en kvartalsrapport, for eksempel vil marts rapport dække måneder i 1. kvartal mens april dækker 1. kvartal plus april måned.
Data hentes fra månedlig driftsrapportering fra driftsleverandøren. Uddybende forklaring til tallene kan findes i bilag nederst i dette dokument.
...
Antal kald er fra denne opgørelse opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været en vækst et fald i trafikken på NSP i denne måned på 8% 10% i forhold til måneden før. Tilsvarende fald i perioden for 2016 var 3%.
Trafiktal - Antal kald på NSP
Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser.
Region |
| ||||||||||||||||
Måned | Nord | Midt | Syd | Sjælland | Hovedstaden | S_platform | cNSP | Total | nov-16 | 3.037.907 | 4.721.919 | 5.032.696 | 5.046.202 | 3.048.181 | 2.149.613 | 25.998.382 | 49.034.900 |
dec-16 | 2.933.615 | 4.327.582 | 4.663.093 | 4.846.913 | 2.833.129 | 2.340.180 | 27.699.692 | 49.644.204 | |||||||||
jan-17 | 3.220.659 | 4.830.679 | 5.120.171 | 5.268.163 | 2.928.537 | 2.455.807 | 29.622662.156 | 53.486.172 | |||||||||
feb-17 | 2.843.148 | 4.234.600 | 4.398.073 | 4.392.485 | 2.548.280 | 2.184.446 | 27.303.041 | 47.904.073.172 | |||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabel 1: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling * Data fra Region Midtjylland er høje idet NSP anvendes systematisk i forbindelse med login på EPJ
Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden
Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden
Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
...
...
Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
Grafik 5: Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013
Kald til FMK via NSP
Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 19% til 23% i perioden
Måned | Kald via NSP | Total FMK | Andel via NSP |
December | 11.514.355 | 59.304.951 | 19% |
Januar | 12.272.000 | 65.715.856 | 19% |
Februar | 10.647.667 | 45.887.533 | 23% |
Tabel 2: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling
Oppetid - tilgængelighed
Afrapportering viser tilgængelighed for NSP installationer centralt (1 instans) samt regionalt (decentralt, 1 instans i hver region), samt Sundhedsplatformen.
...
SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.
Servicemål - drift | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
| Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid | Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid | ||
| OppetidDec | NovemberJan | DecemberFeb | Januar |
---|---|---|---|---|
Central NSP | 99,8 % Region Nord | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region MidtNord | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region SydMidt | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region SjællandSyd | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region HovedstadenSjælland | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 Sundhedsplatformen |
Region Hovedstaden | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Sundhedsplatformen | 99,8 % Central NSP | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Tabel 23: Oversigt over tilgængelighed for NSP instanser, månedsvis opdeling
Svartid
Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
ID-kort signeringer | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
|
Dec | Jan | Feb | ||
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms. | 49,10 | 49,65 | 55,08 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 200 ms. | 160,00 | 160,00 | 130,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 900,00 | 500,00 | 200,00 |
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
ID-kort omvekslinger | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
| Dec | Jan | Feb | |
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms. | 65,71 | 61,53 | 66,64 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 200 ms. | 260,00 | 240,00 | 160,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 2000,00 | 1700,00 | 280,00 |
Tabel 4Grafik 6: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling
Bilag: Forklaring til tal
Trafiktal - Antal kald på NSP
...