Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Den månedlige driftsrapport indeholder oversigt over tilgængelighed og udvikling i kald til NSP.

Afrapportering af drift for NSP,

...

 februar 2017

Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.

Ledelsesreferat

Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til NSP’ere.

Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for måneden Servicemål er overholdt.

 

Der har fald i trafikken over NSP i denne måned på 10% i forhold til måneden før.


Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de udgør 23% mod 19% i perioden før.

Der har samlet set været 65 hændelser og supportsager, fordelt på 45 supportsager og 20 hændelser, heraf 3 P3 og 17 P4 sager i perioden.

 

Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.


Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget  2 dage for 1 færdigbehandlet P3 sag.

 

 

Opgaven

For NSP området er der opsat målinger på følgende leverancer:

...

I forbindelse med denne afrapportering er de månedlige data vist med mindst kvartalsvis afrapportering. Hver 3. måned udgives rapporten som en kvartalsrapport, for eksempel vil marts rapport dække måneder i 1. kvartal mens april dækker 1. kvartal plus april måned.

Data hentes fra månedlig driftsrapportering fra driftsleverandøren. Uddybende forklaring til tallene kan findes i bilag nederst i dette dokument.

...

Antal kald er fra denne opgørelse opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været en vækst et fald i trafikken på NSP i denne måned på 8% 10% i forhold til måneden før. Tilsvarende fald i perioden for 2016 var 3%.

 

Trafiktal - Antal kald på NSP

Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser.

 

Region

      

 

Måned

 Nord

 Midt

 Syd

 Sjælland

 Hovedstaden

S_platform

 cNSP

 Total

nov-16

 3.037.907

    4.721.919

    5.032.696

    5.046.202

          3.048.181

2.149.613

 25.998.382

 49.034.900

dec-16

 2.933.615

    4.327.582

    4.663.093

    4.846.913

          2.833.129

2.340.180

 27.699.692

 49.644.204

jan-17

 3.220.659

    4.830.679

    5.120.171

    5.268.163

          2.928.537

2.455.807

 29.622662.156

 53.486.172

feb-17

 2.843.148

    4.234.600

    4.398.073

    4.392.485

          2.548.280

2.184.446

 27.303.041

 47.904.073.172

 

 

 

 

 

         

 

 

 


Tabel 1: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling * Data fra Region Midtjylland er høje idet NSP anvendes systematisk i forbindelse med login på EPJ

 

 Image Removed

Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden

 Image Removed

Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden

 

 Image Removed

Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013

...

 

...

Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013

 

 Image Removed

Grafik 5: Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013

 

Kald til FMK via NSP

 

Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 19% til 23% i perioden

 

Måned

Kald via NSP

Total FMK

Andel via NSP

 December

          11.514.355

  59.304.951

19%

 Januar

          12.272.000

  65.715.856

19%

 Februar

          10.647.667

  45.887.533

23%


Tabel 2
: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling

Oppetid - tilgængelighed

Afrapportering viser tilgængelighed for NSP installationer centralt (1 instans) samt regionalt (decentralt, 1 instans i hver region), samt Sundhedsplatformen.

...

SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.

OppetidNovemberDecember

Servicemål - drift

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid

Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid

 

Dec

Jan

Feb

Januar

Central NSP

99,8 %

Region Nord

100,00

100,00

100,00

Region MidtNord

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region SydMidt

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region SjællandSyd

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region HovedstadenSjælland

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Sundhedsplatformen

Region Hovedstaden

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Sundhedsplatformen

99,8 %

Central NSP

100,00

100,00

100,00


Tabel 23:
Oversigt over tilgængelighed for NSP instanser, månedsvis opdeling

 

 

Svartid

Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort signeringer

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

 Image Removed

 

Dec

Jan

Feb

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

49,10

49,65

55,08

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 200 ms.

160,00

160,00

130,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

900,00

500,00

200,00

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort omvekslinger

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Dec

Jan

Feb

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

65,71

61,53

66,64

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 200 ms.

260,00

240,00

160,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

2000,00

1700,00

280,00

 

Tabel 4Grafik 6: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling

 

Bilag: Forklaring til tal

Trafiktal - Antal kald på NSP

...