Page History
...
Nedenstående figur viser et overblik over supportflowet. Under figuren er flowet beskrevet med supplerende oplysninger for flowet, 1) når en sundhedsprofessionel opdager fejlen, og 2) når en borger opdager fejlen.
*I hvilke tilfælde borgeren skal kontakte hhv. egen læge, Borger-.dk og og CPR.dk skal kontaktes fremgår , fremgår i afsnit '3.2. Når borgere opdager fejl.' Ved fejl i stamkort-oplysninger, som borgeren selv kan rette, skal borgeren så vidt muligt selv rette oplysningerne eller få hjælp til at rette det af en sundhedsprofessionel eller fuldmagtsindehaver. Det sidstnævnte scenarie indgår derfor ikke som en del af supportflowet.
...
- Borger identificerer indholdsmæssig fejl i stamkort på sundhed.dk
- Borger har forskellige muligheder afhængigt af hvilke oplysninger, der indeholder fejl:
- Hvis der er fejl i oplysninger, som borgeren selv kan rette, skal borgeren så vidt muligt selv gå ind og rette oplysningerne, eller få hjælp af en sundhedsprofessionel eller fuldmagtsindehaver
(det gælder oplysninger om tandlæge, midlertidig adresse, telefonnummer, sprog, pårørende). Hvis der er fejl i oplysninger, som automatisk hentes fra andre kanaler, skal borgeren henvende sig til de organisationer, hvor oplysningerne stammer fra. Se nedenstående tabel.
Oplysningstype Kontakt Adresse
SygesikringsgruppeEgen lægeBorger.dk CPR-nummer CPR.dk Egen læge Egen læge
- Hvis der er fejl i oplysninger, som borgeren selv kan rette, skal borgeren så vidt muligt selv gå ind og rette oplysningerne, eller få hjælp af en sundhedsprofessionel eller fuldmagtsindehaver
Tjekliste til supportfunktioner ved henvendelser fra brugere
...
