Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Indledning

  • Formål
    • Beskrivelserne af supportflowet ved fejl og sikkerhedshændelser er henvendt til implementeringsansvarlige. Siden giver et indblik i supportflowet på et overordnet niveau. Derudover referer siden til redskaber, som kan understøtte arbejdet i de lokale supportfunktioner. De implementeringsansvarlige kan anvende dette som udgangspunkt i dialog med de lokale supportfunktioner. 
  • Indhold
    • Supportflow ved fejl
    • Supportflow ved sikkerhedshændelser

Generelle bemærkninger:

  • Skal der usecases med?
  • Hvordan skal IT-sundhedsservicedesk med? 
  • Fejl og sikkerhedshændelser skal beskrives seperat for at gøre overblikket mere overskueligt
  • Den nye figur er for overordnet

Overordnet supportflow

  1. Slutbruger identificerer en fejl eller sikkerhedshændelse

  2. Fejl eller sikkerhedshændelse indmeldes til den lokale supportfunktion (sundhed.dk eller support for lokalt fagsystem)

  3. Den lokale supportfunktion visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (1. level support).
    1. Den lokale supportfunktion håndterer fejlen lokalt
    2. Den lokale supportfunktion melder fejlen ind til NSP support 
       
  4. National servicedesk visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (2. level support)
    1. NSP løser fejlen, og rapporterer tilbage til den nationale servicedesk, der igen rapporterer tilbage til den lokale servicedesk
    2. NSP har behov for yderligere bistand for at kunne afhjælpe fejlen, og sender derfor fejlen videre til ekstern support

  5. Ekstern support visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (3. level support)

...