Page History
Indledning
- Formål
- Beskrivelserne af supportflowet ved fejl og sikkerhedshændelser er henvendt til implementeringsansvarlige. Siden giver et indblik i supportflowet på et overordnet niveau. Derudover referer siden til redskaber, som kan understøtte arbejdet i de lokale supportfunktioner. De implementeringsansvarlige kan anvende dette som udgangspunkt i dialog med de lokale supportfunktioner.
- Indhold
- Supportflow ved fejl
- Supportflow ved sikkerhedshændelser
Generelle bemærkninger:
- Skal der usecases med?
- Hvordan skal IT-sundhedsservicedesk med?
- Fejl og sikkerhedshændelser skal beskrives seperat for at gøre overblikket mere overskueligt
- Den nye figur er for overordnet
Overordnet supportflow
- Slutbruger identificerer en fejl eller sikkerhedshændelse
- Fejl eller sikkerhedshændelse indmeldes til den lokale supportfunktion (sundhed.dk eller support for lokalt fagsystem)
- Den lokale supportfunktion visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (1. level support).
- Den lokale supportfunktion håndterer fejlen lokalt
- Den lokale supportfunktion melder fejlen ind til NSP support
- National servicedesk visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (2. level support)
- NSP løser fejlen, og rapporterer tilbage til den nationale servicedesk, der igen rapporterer tilbage til den lokale servicedesk
- NSP har behov for yderligere bistand for at kunne afhjælpe fejlen, og sender derfor fejlen videre til ekstern support
- Ekstern support visiterer fejlen eller sikkerhedshændelsen (3. level support)
...