Page History
...
UDKAST TIL NY FIGUR OVER SUPPORTFLOW:
Untitled, Online Whiteboard for Visual Collaboration (miro.com)
...
Slutbrugere indmelder
...
fejl til lokal servicedesk (1. level support)
Borgere
Borgere skal enten henvende sig til
...
Sundhedspersoner brugere som møder en fejl i deres fagsystem skal henvende sig til
- Deres Supportfunktionen for det lokale servicedesk
Det kunne fx være ??? Er det muligt at lave en liste???
...
Tjekliste til supportorganisationer
Supportorganisationer, der modtager henvendelser fra slutbrugere (sundhedspersoner eller borgere), rådes til at gennemgå nedenstående tjekliste, inden sagen sendes videre. Tjeklisten skal bruges til at sikre, at sager afsluttes så hurtigt som muligt i de tilfælde, hvor der allerede findes svar på henvendelsen.
Se hvad der fremgår af borgerens oversigt på sundhed.dk og evt. andre oversigter (fx MinLæge)?
- Se hvem der anvender løsningerne på nuværende tidspunkt i ibrugtagningsoversigt her
- Læs i FAQ på sundhed.dk om der allerede findes svar på spørgsmålet se FAQ for aftaler her og FAQ for stamkort her
Eksempel på brug af tjekliste: En borger skriver til supporten i sundhed.dk, at de ikke kan se deres aftaler med kommunen. Supporten tjekker en ibrugtagningsoversigten, som viser, at den pågældende kommune endnu ikke har taget aftaleoversigten i brug, og kan dermed give borgeren besked og lukke sagen.
Indmelding af fejl til den nationale servicedesk (2. level support)
Hvis den lokale servicedesk vurderer, at fejlen er ekstern, skal sagen det meldes ind til den nationale servicedesk her.
Den nationale servicedesk yder teknisk support til løsningerne under Program for Et Samlet Patientoverblik. Som beskrevet Supporten er supporten udelukkende for IT-leverandører og supportfunktioner hos parterne. Slutbrugere skal henvende sig direkte til parternes egne supportfunktioner supportfunktionen for det lokale fagsystem (som beskrevet i supportflowet).
Det er vigtigt, at beskrivelsen af supportsagerne er præcise, som defineret via ovenstående link. Derved kan der hurtigere følges op på sagerne.
...
Tjekliste til supportorganisationer
Supportorganisationer, der vil indmelde fejl til den national servicedesk rådes til at gennemgå nedenstående tjekliste, inden at der oprettes en sag. Tjeklisten skal bruges til at sikre, at sager kun oprettes i de tilfælde, hvor det er aktuelt, samt for at sikre at de relevante oplysninger fremgår fra starten.
- Læs her, hvad der skal afklares, før der oprettes en sag. Se afsnittet "Ved fejl skal du afklare nedenstående før du henvender dig til Servicedesken".
- Se listen over åbne supportsager på NSP igennem her, inden der oprettes en sag.
- Læs her af, hvilke oplysninger der skal oplyses, når der oprettes en sag. Se afsnittet "Hvis der fortsat er behov for support, skal følgende oplyses til Servicedesken".
Sådan indmeldes fejl til ekstern support eller leverandør (3. level support)
Hvis en sag er meldt ind til den nationale servicedesk og IT- eller driftsteknikere har behov for yderligere bistand for at kunne afhjælpe fejlen, og tager kontakt til 3. level support.
...
I sager, der vedrører PLSP eller PLO skal sagerne meldes ind via PLSP-support.
Tjekliste til supportorganisationer
Supportorganisationer, der modtager henvendelser fra slutbrugere (sundhedspersoner eller borgere), kan starte med at gennemgå nedenstående tjekliste, inden sagen sendes videre. Tjeklisten skal bruges til at sikre, at sager afsluttes så hurtigt som muligt i de tilfælde, hvor der allerede findes svar på henvendelsen.
- Tjek borgerens oversigt
Hvad fremgår af borgerens overblik på sundhed.dk og evt. andre oversigter (fx MinLæge)?
...
- Tjek ibrugtagningsoversigt - se listen her
Hvem anvender løsningerne på nuværende tidspunkt?
...
- Tjek FAQ på sundhed.dk - se FAQ for aftaler her og FAQ for stamkort her
Finder der svar på spørgsmålet?
Eksempel på brug af tjekliste: En borger skriver til supporten i sundhed.dk, at de ikke kan se deres aftaler med kommunen. Supporten tjekker en ibrugtagningsoversigten, som viser, at den pågældende kommune endnu ikke har taget aftaleoversigten i brug, og kan dermed give borgeren besked og lukke sagen.
Sikkerhedshændelser
En sikkerhedshændelse er et brud på sikkerheden, der bringer data eller systemer i fare. En sikkerhedshændelse kan være et angreb udefra, en fejl begået af en medarbejder, læk af personoplysninger eller en teknisk fejl.
...
