Version 1.0 Februar 2013

Introduktion

I det følgende listes de hændelser og handlinger, der kan opstå i forbindelse med de fælles testmiljøer.


HændelserHandling

Ønske om nyt CPR-nummer

CPR-nummer skal vedhæftes supportmail.

Support skal bestille hos NSP og FMK support.

Manglende autorisation

Er CPR-nummer bestilt med pågældende autorisation? Hvis ikke så bestil - husk der er 24 timers ventetid på en given bestilling.

Ellers send videre til NSP og FMK support.

Ønske om nulstilling af testdata i UDD

Typisk fra underviser.

Det vil næsten altid dreje sig om en ”Restore”. Brugeren skal selv gennemføre det, eller kontakte lokal 1. line support.

Ønske om nulstilling af testdata i de andre miljøer

Typisk fra udvikler.

Det kan være både ”Restore” og ”Reset”. Ved ”Restore” gælder som for UDD (se ovenfor). Ved ”Reset” skal brugeren genbestille CPR-numre hos NSP-operatøren. Bemærk der er 24 timers leveringstid.

Anbefal brugeren at tage et dump efter et ”Reset”, så de selv kan ”Restore” uden ventetid næste gang behovet opstår.

CPR-nummer mangler i testmiljø

Valider at nummeret fremgår af den offentliggjorte liste for brugerens organisation. Hvis nummeret fremgår der, og brugeren har ventet mere end 24 timer siden bestilling, skal sagen videre til NSP og FMK support.

Hvis nummeret ikke fremgår, skal brugeren enten vente 24 timer (hvis der er bestilt allerede), alternativt skal brugeren bestille CPR-nummer hos NSP-operatøren.

Dump/Restore kald virker ikke

Er det brugeren, der kontakter, bedes de få deres lokal 1. line support til at overtage.

Deres lokale 1. line support sættes i forbindelse med NSP og FMK support.

”Authentication failed: cvrrid-CPR mismatch”

Er det pågældende testcertifikat oprettet med et CPR-nummer, der er meldt til operatøren?

Er der gået 24 timer siden?

Lægen kan ikke ordinere i FMK

Er der bestilt autorisationsID hos operatøren for lægens CPR-nummer? Og er der angivet uddannelseskode = læge?

Er der gået 24 timer?

NSP afviser med en fejlbesked om CVR-nummer

Har de brugt et af de ”gamle” FMK FÆLLESTEST certifikater? De virker ikke længere, da det er Triforks CVR-nummer, der er stemplet i dem.

De skal selv oprette testcertifikater med samme CVR-nummer, som der blev angivet til operatøren i aftalen om brug af testmiljøerne.

Kan ikke logge på FMK’s online administrationsside

Der skal bruges testMOCES, og CVR+CPR skal whitelistes hos FMK.

Bemærk at CPR-nummer skal være ejet af anvenderen (så der kan ikke bare digtes et CPR-nummer!)

Intern fejl hos support: CPR-nummer (leveret af anvender) bliver afvist af Support

CPR-numre skal være unikke, og forskellige led i kæden kan fejle hvis dette ikke er tilfældet. Support (Netic) skal tjekke alle CPR-numre, der ønskes oprettet, inden listen genereres.

NSP afviser med en fejlbesked om CVR-nummer

Har de brugt et af de ”gamle” FMK FÆLLESTEST certifikater? De virker ikke længere, da det er Triforks CVR-nummer, der er stemplet i dem.

De skal selv oprette testcertifikater med samme CVR-nummer, som der blev angivet til operatøren i aftalen om brug af testmiljøerne.

Kan ikke logge på FMK’s online administrationsside

Der skal bruges testMOCES, og CVR+CPR skal whitelistes hos FMK.

Bemærk at CPR-nummer skal være ejet af anvenderen (så der kan ikke bare digtes et CPR-nummer!)

Intern fejl hos support: CPR-nummer (leveret af anvender) bliver afvist af Support

CPR-numre skal være unikke, og forskellige led i kæden kan fejle hvis dette ikke er tilfældet. Support (Netic) skal tjekke alle CPR-numre, der ønskes oprettet, inden listen genereres.

Få forklaringer på begreber og forkortelser i ordlisten.

  

Fandt du ikke svar på dit spørgmål omkring de fælles testmiljøer, så kontakt Support