You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Introduktion


Indeholder en beskrivelse af hvordan sitet bruges og hvad man kan forvente at finde på NSPOP. Derudover vil følgende indeholde en gennemgang af de respektive skabeloner som skal benyttes ved idriftsættelse af nye services.


Intention med NSPOP

NSPOP er skabt for at leverer relevant information til interessenter til National Service Platform. 

NSPOP har overordnet 4 hovedformål:

  • Udstille driftsinformation.
  • Yde support til leverandører og serviceanvendere.
  • Skabe overblik og indblik i den dokumentation om NSP.
  • Give en introduktion for serviceaftagere til hvad National Service Platformen kan og hvordan den kan bidrage med værdiskabende elementer ude i den enkelte organisation.

Hver af ovenstående hovedformål har hver sit fokus og derfor er sitet struktureret efter at imødekommene ovenståede behov som gemmer sig bag hver af hovedformålene.

Udstille driftsinformation

NSP platformen har et omfattende leverandør- og interessentlandskab. Grundet at et større antal systemer sender og modtager information fra NSP, er det vigtigt at relevante parter kan opnå et overblik over status for de respektive services og ved evt. nedbrud hurtigt kan få et overblik over evt. konsekvenser. NSPOP udstiller information og status omkring fejlhåndtering, nedbrud, releaseplan og roadmap der alle er vigtige informationer til at sikre en stabil drift og mindske ressourceforbruget til fejlsøgninger i den enkelte organisation.

Yde support til leverandører og serviceanvendere

NSPOP har en supportfunktion tilknyttet hvis formål det er at eliminere frustrationer og yde bistand til leverandører der ønsker at udnytte funktionaliteten lokaliseret på platformen. leverandører og andre interessenter kan via NSPOP kommer i kontakt med supportfunktionen og derigennem opnå hjælp og bistand. Supportfunktionen udstiller information omkring igangværende sager for at bistå brugeren med at se om fx en given fejl er oprettet og i proces. 

Skabe overblik og indblik i dokumentation om NSP.

NSP er bygget op omkring open source principperne og derfor udstilles alt dokumentation direkte på internettet via NSPOP. NSPOP udstiller ikke fortrolig information eller leverandørinformation omkring sikring af adgang. Dog er tilslutningsprocessen beskrevet hvor relevante leverandører kan henvende sig henne for at sikre adgang til selve data.

Overordnet set kan den information som udstilles på NSPOP inddeles i følgende grupper:

  • Information omkring de services som er tilgængelig via NSP fra et teknisk perspektiv.
  • NSP arkitekturen, hvordan er den bygget op og hvordan ser infrastrukturen ud.
  • Hvordan opnås adgang til platformen afhængig af leverandørtype.
  • Aftaletyper og hvilken som er relevant i hvilken kontekst.
  • Forretningsmæssig beskrivelser af services der uddyber hvad NSP kan bruges til, så serviceanvendere kan få et indblik i hvilke former for information der kan trækkes via platformen.

Brugerne af NSPOP

Her ville tegningen over hvem som er hvem ville være god, inkl. en beskrivelse af hver evt. med en henvisning til ordlisten eller noget i den stil.

Strukturen på NSPOP






  • No labels