Skærmbilledet
Forklaring
Sektion 1
Dette viser status for de HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens IT Service Management System - efter den Incident Management process der er aftalt med SDS og Operatøren.
Åbne Hændelser i Driftsoperatørens ITSM System tagges med hvilke Services og hvilke Systemer (Regioner, Kommuner etc) der er påvirket af Incidentet, og dette påvirker farverne i Sektion 1.
Farven vil afhænge af Prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 og P4 Gul) som det enkelte incident vurderes at have, ud fra aftalerne SDS har med Operatøren.
Prioritet | Beskrivelse | Reaktionstid | Mål for løsningstid |
---|---|---|---|
Critical (P1) | Hele systemet er nede. | Reaktionstiden er 15 min. Fejlrettelse påbegyndes snarest | Tilstræbt løsningstid 2 timer |
Major (P2) | Systemet har begrænset funktionalitet med betydelig konsekvens for kunde. | Reaktionstiden er 1 time. Fejlrettelse påbegyndes snarest. | Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 4 timer. |
Medium (P3) | Begrænset funktionalitet i systemet og ikke væsentlig konsekvens for kunden. | Fejlrettelse påbegyndes senest næste hverdag og senest efter 8 arbejdstimer. | Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 10 arbejdsdage og der ikke er indgået anden aftale med Kunden |
Minor (P4) | Begrænset funktionalitet i systemet og ikke væsentlig konsekvens for kunden. | Fejlrettelse påbegyndes senest næste hverdag og senest efter 8 arbejdstimer. | Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 10 arbejdsdage og der ikke er indgået anden aftale med Kunden. |
Ekst (eksterne) services og Sundhedsdatanettet er drevet af 3rd part og der henvises iøvrigt til driftstatus sider/udmeldinger for disse.
Sektion 2
Sektion 2 viser en pendant til Sektion 1, blot på Fælles Test systemerne TEST1, TEST2, PRODTEST og UDDANNELSE (UDD).
Sektion 3
Henviser til fanebladet "Udmeldinger for PEM og FMK (FMK-Online)" - læs under Sektion 6.
Sektion 4
Sektion 4 viser aktuelle udmeldinger, dette kan være:
- Aktive og afsluttede HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens IT Service Management System som automatisk slår igennem på trafiklysene i sektion 1, 2 og 3 mens de er aktive.
- Aktive og afsluttede UDMELDINGER og ÆNDRINGER omkring NSP og forretningsservices. fx Servicevinduer og lignende. Disse har ingen effekt på trafiklysene i sektion 1,2 og 3.
Listen er sorteret ud fra Prioritet, Opdateret, Oprettet
Sektion 5
Sektion 5 viser tidligere udmeldinger, dvs. Hændelser, Udmeldinger og ændringer fra Sektion 4, hvor
- Hændelsen er resolved og/eller lukket eller
- Udmeldingens eller ændringens "Slut Dato" er passeret.
Sektion 6
Sektion 6 viser RSS Feeds der omhandler Udmeldinger for PEM og FMK (FMK-Online)
Knap 7
Hvis du har brug for Support, fører tryk på denne knap til yderligere information omkring support og fejlmeldingsforms.
Knap 8
Viser denne forklaringsside.
Knap 9
Denne knap fører til alt dokumentation om NSP
Knap 10
Denne knap viser den aktuelle anvendelse af FMK via NSP.