You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 11 Next »

Hvis du har behov for at melde fejl på forretningsservice gældende for både test og produktionssystemer: 

Hvis du har behov for at få hjælp eller yderligere information om forretningsservice:

Hvis du har behov for at oprette Testborgere og/eller Testautorisationer:

Hvis du har behov for at få oprettet en bruger:

Hvis du har behov for at få nedlagt en bruger:

Hvis du har behov for Billetomveksling:

Hvem kan henvende sig i servicedesken?

Servicedesken tager imod henvendelser fra leverandører og it-supportfunktioner i regionerne. 
Disse organisationer kan gratis henvende sig til servicedesken, såfremt følgende problemer er afklaret inden henvendelser og følgende oplysninger er til gængelige for servicedesken:

Inden man henvender sig til servicedesken, skal følgende være afklaret:

  • Egen supportfunktion har visiteret sagen
  • Resultat af undersøgelse for lokale forhold, strøm, lan etc
  • Uddybende beskrivelse af fejlsituation
  • Hvis der kaldes via et EPJ (Elektronisk Patientjournal) eller LPS (Lægepraksis) system - inddrag EPJ/LPS leverandøren
  • Logfiler fra EPJ/LPS system der viser fejlen

Hvis der stadig er behov for support er det afgørende for kvaliteten af support og den videre afklaring at følgende oplysninger stilles til rådighed for servicedesken:

  • Hvilken fejl eller situation der opleves
  • Applikationsnavn, Installationsadresse / lokation
  • Kontaktperson, tlf., email
  • Hvem i kundens egen supportfunktion har visiteret sagen
  • Resultat af undersøgelse for lokale forhold, strøm, lan etc
  • Teknisk kontaktperson (navn, email, telefon, træffetider)
  • Applikationsnavn, Installationsadresse / lokation
  • Uddybende beskrivelse af fejlsituation
  • Hvis der kaldes via et EPJ (Elektronisk Patientjournal) eller LPS (Lægepraksis) system - har leverandøren af denne været involveret? 
    o Logfiler fra EPJ/LPS system der viser fejlen 
    o Kontaktperson hos EPJ/LPS leverandør
  • Hvis der er specielle forhold omkring adgang og kontaktpersoner, skal dette oplyses
  • Hvis der ønskes afmelding til andre end kontaktpersonen, oplyses dette

Kontakt

NSI Service Desk på +45 72228601

Webformular til anmeldelse findes på Anmeldelse af supportsag (8-16)


Prioritering

KategoriDefinition / guidelineReaktionstid*Tilstræbt løsningstid
Prioritet1
(P1)
Hele systemet er nede.Reaktionstiden er 15 min. 
Fejlrettelse påbegyndes snarest.
Tilstræbt afklaring inden 2 timer. 
Hvis problemet ikke er løst inden 2 timer eskaleres.
Prioritet2
(P2)
Systemet har begrænset funktionalitet med betydelig konsekvens for kunde.Reaktionstiden er 1 time. 
Fejlrettelse påbegyndes snarest.
Tilstræbt afklaring inden 4 timer. 
Hvis problemet ikke er løst indenfor 4 timer eskaleres.
Prioritet
3+4
(P3 + P4)
Begrænset funktionalitet i systemet og ikke væsentlig konsekvens for kunden.Fejlrettelse påbegyndes senest næste dag og senest 8 arbejdstimer.Tilstræbt afklaring inden 10 arbejdsdage. Dog kan det ske senere hvis der indgås aftale med Kunden.

* Reaktionstid: Fra leverandøren bliver opmærksom på problemet, dvs. enten når fejlen opstår eller rapporteres, til ressourcer allokeres til sagen.

  • No labels