Skærmbilledet
Forklaring
Section 1
Dette viser status for de Incidents der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System - efter den Incident Management process der er aftalt med NSI og Operatøren.
Åbne Incidents i Driftsoperatørens ITSM System tagges med hvilke Services og hvilke Systemer (Regioner, Kommuner etc) der er påvirket af Incidentet, og dette påvirker farverne i Sektion 1.
Farven vil afhænge af Prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 og P4 Grøn) som det enkelte incident vurderes at have, ud fra aftalerne NSI har med Operatøren.
Prioritet | Beskrivelse | Mål for påbegyndt fejlfinding | Mål for løsningstid |
---|---|---|---|
Critical (P1) | Servicen er ikke tilgængelig, eller funktionaliteten er reduceret i et sådan omfang, at basale funktioner ikke er tilgængelige for slutbrugerne. | 1 time | 2 timer |
Major (P2) | Væsentlige funktionerer utilgængelige, eller en større gruppe af slutbrugere har ikke mulighed for at anvende servicen. | 2 timer | 3 timer |
Medium (P3) | En eller flere væsentlige funktionerer er utilgængelige. Et begrænset antal slutbrugere oplever manglende funktionalitet | 4 timer | 12 timer |
Minor (P4) | Mindre fejl, mangler og uhensigtsmæssigheder, og hvor det er muligt at anvise en midlertidig løsning til at omgå problemet | 24 timer | 48 timer |
Section 2
Section 2 viser en pendant til Section 1, blot på Testsystemerne TEST1, TEST2, PRODTEST og UDDANNELSE (UDD).
Section 3
Section 3 viser samme som Section 1, blot for Incidents på Sundhedsdatanettet (der er driftes af TDC/NetDesign, og oprettelse af Incident hertil sker kun hvis Driftsoperatøren informeres af NetDesign eller NSP-relaterede services berøres heraf og dermed genererer en eller flere events hos Driftsoperatøren)
Section 4
Section 2 viser aktuelle udmeldinger, dette kan være:
- Aktive Incidents der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System
- Udmeldinger (Driftsinfo) omkring NSP, Forrretningsservices, Servicevinduer og lignende for Driftsoperatør og Forretningsservices. Disse markeres med prioritet P3 eller P4
Udmeldingerne vil have farver ift. prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 & P4 Gul).
Section 5
Section 5 viser tidligere udmeldinger, dvs. Incident og Hændelser fra Section 4, hvor
- Incident er resolved og/eller lukket
- Udmeldingens "Slut Dato" er passeret.
Section 6
Section 6 viser RSS Feeds fra NSP's forretningsservices som fx FMK