Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Afrapportering af drift for NSP, august september 2017

Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.

Ledelsesresumé

 

Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til drift af NSP’ere.

 

Der har samlet set været 11 25 NSP incidents og supportsager, fordelt på 10 20 supportsager og 1 incident5 incidents.

Der har ingen P1 og P2 incidents været.

SLA for behandlingstiden er ikke overskredet i perioden

 

Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for perioden. Servicemål er overholdt.

 

Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de nu udgør 3035,9% 6% mod 30,6% 9% i forrige periode.

 

Der har været en stigning i trafikken over NSP i perioden på 16% 1% I 2016 var der en stigning på 8% ingen ændring i perioden



Servicemål oppetid

...

SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.

Servicemål - drift

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid

Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid

 

Juni

Juli

August

Central NSP

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Nord

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Midt

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Syd

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Sjælland

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Hovedstaden

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Sundhedsplatformen

99,8 %

100,00

100,00

100,00


Tabel 1:
Oversigt over tilgængelighed for NSP instanser, månedsvis opdeling

...

Afrapporteringen viser at der har været 11 25 incidents og supportsager på NSP, fordelt på 10 20 supportsager og 1 P4 incident 2 P3 og 3 P4 incidents i perioden.

 

Behandlingstiden har ikke oversteget servicemål for nogen lukkede sager.

Servicemål - incidents

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Løsningstid

antal incidents

 

Juni

Juli

August

September

Incidents P1

2 timer

1

0,00

0,00

0,00

Incidents P2

4 timer

0,00

0,00

0,00

Incidents P3

2 arbejdsdage

0

1,00

1

0,00

0

2,00

Incidents P4

10 arbejdsdage

3

1,00

1,00

1

3,00


Tabel 2: Oversigt over servicemål incidents

 

 

Servicemål svartider

Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort signeringer

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Juni

Juli

August

September

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

63,96

59,99

72,78

87,75

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 2000 ms.

240

170,00

170

230,00

230

310,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

800

1000,00

1000

2000,00

2000,00

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort omvekslinger

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Juni

Juli

August

September

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

69,86

72,17

79,41

92,27

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 2000 ms.

280

300,00

300

500,00

500

1020,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

4000

3300,00

3300

3100,00

3100

3300,00


Tabel 3: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling

 

 

Kald til FMK via NSP

 

Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 30,6% 9% til 3035,9% 6% i perioden


Måned

Kald via NSP

Total FMK

Andel via NSP

 Juni

           13.405.849

  45.680.021

29,3%

 Juli

           10.951.926

  35.818.591

30,6%

 August

           13.513.601

  43.685.455

30,9%

 September

           15.564.673

  43.774.077

35,6%


Tabel 4
: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling

 

 

 

Trafiktal - Antal kald på NSP

Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser. Antal kald er fra denne opgørelse er opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været en vækst i trafikken på NSP i perioden på 16% i forhold til før1%. I 2016 var der en vækst på 8% i periodeningen ændring i tilsvarende periode.


Region







 

Måned

 Nord

 Midt

 Syd

 Sjælland

 Hovedstaden

S_platform

 cNSP

 Total

juni-17

3.281.307

4.502.422

5.178.041

5.355.541

209.508

4.980.918

39.808.156

63.315.893

juli-17

2.721.224

3.508.237

3.883.086

4.443.545

214.078

3.810.199

35.

776

766.683

54.347.052

aug-17

3.225.249

4.286.511

4.791.821

5.360.071

247.227

4.673.033

40.261.641

62.845.553

sep-17

3.243.513

4.308.542

4.863.597

5.348.920

221.487

4.779.790

40.543.188

63.309.037

 

 

 

 

 

         


 

 

Anm: Trafik data er korrigeret for fejl i Splunk i alle måneder
Tabel 5: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling


Image RemovedImage Added

Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden


Image AddedImage Removed

Grafik 2:
Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden


Image Removed Image Added

Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013


Image AddedImage Removed

Grafik 4:
Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013


Image Added Image Removed

Grafik 5:
Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013

...