Page History
...
Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.
Ledelsesresumé
Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til drift af NSP’ere.
Der har samlet set været 11 NSP incidents og supportsager, fordelt på 10 supportsager og 1 incident.
...
SLA for behandlingstiden er ikke overskredet i perioden
Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for perioden. Servicemål er overholdt.
Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de nu udgør 30,9% mod 30,6% i forrige periode.
Der har været en stigning i trafikken over NSP i perioden på 16% I 2016 var der en stigning på 8% i perioden
...
SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.
Servicemål - drift | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
| Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid | Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid | ||
| Juni | Juli | August | |
Central NSP | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Nord | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Midt | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Syd | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Sjælland | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Hovedstaden | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Sundhedsplatformen | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Tabel 1: Oversigt over tilgængelighed for NSP instanser, månedsvis opdeling
...
Afrapporteringen viser at der har været 11 incidents og supportsager på NSP, fordelt på 10 supportsager og 1 P4 incident i perioden.
Behandlingstiden har ikke oversteget servicemål for nogen lukkede sager.
Servicemål - incidents | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
| Løsningstid | antal incidents | ||
| Juni | Juli | August | |
Incidents P1 | 2 timer | 1,00 | 0,00 | 0,00 |
Incidents P2 | 4 timer | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Incidents P3 | 2 arbejdsdage | 0,00 | 1,00 | 0,00 |
Incidents P4 | 10 arbejdsdage | 3,00 | 1,00 | 1,00 |
Tabel 2: Oversigt over servicemål incidents
Servicemål svartider
Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
ID-kort signeringer | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
| Juni | Juli | August | |
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms. | 63,96 | 59,99 | 72,78 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 2000 ms. | 240,00 | 170,00 | 230,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 800,00 | 1000,00 | 2000,00 |
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
ID-kort omvekslinger | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
| Juni | Juli | August | |
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms. | 69,86 | 72,17 | 79,41 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 2000 ms. | 280,00 | 300,00 | 500,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 4000,00 | 3300,00 | 3100,00 |
Tabel 3: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling
Kald til FMK via NSP
Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 30,6% til 30,9% i perioden
Måned | Kald via NSP | Total FMK | Andel via NSP |
Juni | 13.405.849 | 45.680.021 | 29,3% |
Juli | 10.951.926 | 35.818.591 | 30,6% |
August | 13.513.601 | 43.685.455 | 30,9% |
Tabel 4: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling
...
Trafiktal - Antal kald på NSP
Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser. Antal kald er fra denne opgørelse er opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været en vækst i trafikken på NSP i perioden på 16% i forhold til før. I 2016 var der en vækst på 8% i perioden.
Region |
| |||||||
Måned | Nord | Midt | Syd | Sjælland | Hovedstaden | S_platform | cNSP | Total |
juni-17 | 3.281.307 | 4.502.422 | 5.178.041 | 5.355.541 | 209.508 | 4.980.918 | 39.808.156 | 63.315.893 |
juli-17 | 2.721.224 | 3.508.237 | 3.883.086 | 4.443.545 | 214.078 | 3.810.199 | 35.776.683 | 54.347.052 |
aug-17 | 3.225.249 | 4.286.511 | 4.791.821 | 5.360.071 | 247.227 | 4.673.033 | 40.261.641 | 62.845.553 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Anm: Trafik data er korrigeret for fejl i Splunk i alle måneder
Tabel 5: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling
Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden
Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden
Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
Grafik 5: Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013
...
Bilag: Forklaring til tal
...