Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

 

Afrapportering af drift for NSP,

...

 marts 2017

Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.

...

Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til NSP’ere og tilgængeligheden på NSP alle instanser har været 100%.

Der har samlet set været 65 13 NSP hændelser og supportsager, fordelt på 45 10 supportsager og 20 3 hændelser, heraf 3 1 P3 og 17 2 P4 sager i perioden. 

Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.
Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget  2 10 dage for 1 færdigbehandlet P3 P4 sag.

Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for måneden. Servicemål er overholdt.

 

Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de udgør 23% mod 19% 25,4% mod 23,2% i perioden før.

 

Der har fald været en stigning i trafikken over NSP i denne måned på 10% 21% i forhold til måneden før.

...

SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.

Servicemål - drift

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid

Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid

 

Dec

Jan

Feb

Mar

Central NSP

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Nord

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Midt

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Syd

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Sjælland

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Hovedstaden

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Sundhedsplatformen

99,8 %

100,00

100,00

100,00

...

Afrapporteringen viser at der har samlet set været 65 13 hændelser og supportsager på NSP, fordelt på 45 10 supportsager og 20 3 hændelser, heraf 3 1 P3 og 17 2 P4 sager i perioden.

 

Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.


Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget  2 10 dage for 1 færdigbehandlet P3 P4 sag.

Servicemål - incidents

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Løsningstid

antal incidents

 

Dec

Jan

Feb

Mar

Incidents P1

2 timer

0,00

0,00

0,00

Incidents P2

4 timer

0,00

0,00

0,00

Incidents P3

2 arbejdsdage

0,000

1,001

0,00

Incidents P4

10 arbejdsdage

02,002

0,000

1,00

 

Tabel 2: Oversigt over servicemål incidents

...

Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort signeringer

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Dec

Jan

Feb

Mar

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.49,10

49,65

55,08

51,13

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 200 ms.

160,00160

130,00130

170,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

900500,00500

200,00200

400,00

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort omvekslinger

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Dec

Jan

Feb

Mar

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.65,71

61,53

66,64

62,93

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 200 ms.

260240,00240

160,00160

280,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

20001700,001700

280,00280

1900,00

 

Tabel 3: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling

...

Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 19% 23% til 23% 25% i perioden

 

Måned

Kald via NSP

Total FMK

Andel via NSP

 December

          11.514.355

  59.304.951

19%

 Januar

          12.272.000

  65.715.856

19%18,7%

 Februar

          10.647.667

  45.887.533

23,2%

 Marts

          12.794.533

  50.353.341

25,4%23%


Tabel 4
: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling

...

Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser. Antal kald er fra denne opgørelse er opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været et fald vækst i trafikken på NSP i denne måned på 10% 21% i forhold til måneden før. Tilsvarende fald stigning i perioden for 2016 var 3%10%.

 2.933.615
 

Region

      

 

Måned

 Nord

 Midt

 Syd

 Sjælland

 Hovedstaden

S_platform

 cNSP

 Total

dec-16

    4.327.582

    4.663.093

    4.846.913

          2.833.129

2.340.180

 27.699.692

 49.644.204

jan-17

 3.220.659

    4.830.679

    5.120.171

    5.268.163

          2.928.537

2.455.807

 29.662.156

 53.486.172

feb-17

 2.843.148

    4.234.600

    4.398.073

    4.392.485

          2.548.280

2.184.446

 27.303.041

 47.904.073

mar-17

                 3.479.334

                5.074.340

               5.483.032

                           5.619.009

                                      2.460.063

                         3.331.818

      32.602.840

58.050.436

 

 

 

 

 

         

 

 

 


Tabel 5: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling

 Image Removed

 Image Added

Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden

 

...

Image Added

Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden

...

Image Added

Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013

...

Image Added

Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013

...

Image Added
Grafik 5:
Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013

 

 

Bilag: Forklaring til tal

...

Produktionsdelen af NSP har en SLA i forhold til aftale med leverandør på Guld+, hvilket svarer til at systemet minimum skal have en tilgængelighed på 99,8%. Dette niveau betyder, at ingen dele af NSP må være utilgængelig i mere en 1 time og 26 minutter på en måned (i gennemsnit).

 

 

 

 

 

Rapporter

Der er rapporter fra Juli 2014 og frem, tidligere er disse tal afrapporteret kvartalsvist samt via de tekniske leverancerapporter, se under den detaljerede afrapportering

...