Page History
Afrapportering af drift for NSP,
...
marts 2017
Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.
...
Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til NSP’ere og tilgængeligheden på NSP alle instanser har været 100%.
Der har samlet set været 65 13 NSP hændelser og supportsager, fordelt på 45 10 supportsager og 20 3 hændelser, heraf 3 1 P3 og 17 2 P4 sager i perioden.
Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.
Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget 2 10 dage for 1 færdigbehandlet P3 P4 sag.
Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for måneden. Servicemål er overholdt.
Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de udgør 23% mod 19% 25,4% mod 23,2% i perioden før.
Der har fald været en stigning i trafikken over NSP i denne måned på 10% 21% i forhold til måneden før.
...
SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.
Servicemål - drift | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
---|---|---|---|---|
| Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid | Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid | ||
| Dec | Jan | Feb | Mar |
Central NSP | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Nord | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Midt | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Syd | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Sjælland | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Region Hovedstaden | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Sundhedsplatformen | 99,8 % | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
...
Afrapporteringen viser at der har samlet set været 65 13 hændelser og supportsager på NSP, fordelt på 45 10 supportsager og 20 3 hændelser, heraf 3 1 P3 og 17 2 P4 sager i perioden.
Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.
Der har været 3 P3 og 17 P4 hændelser i perioden. Behandlingstiden er oversteget 2 10 dage for 1 færdigbehandlet P3 P4 sag.
Servicemål - incidents | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
---|---|---|---|---|
| Løsningstid | antal incidents | ||
| Dec | Jan | Feb | Mar |
Incidents P1 | 2 timer | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Incidents P2 | 4 timer | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Incidents P3 | 2 arbejdsdage | 0,000 | 1,001 | 0,00 |
Incidents P4 | 10 arbejdsdage | 02,002 | 0,000 | 1,00 |
Tabel 2: Oversigt over servicemål incidents
...
Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
---|---|---|---|---|
ID-kort signeringer | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
| Dec | Jan | Feb | Mar |
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms.49,10 | 49,65 | 55,08 | 51,13 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 200 ms. | 160,00160 | 130,00130 | 170,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 900500,00500 | 200,00200 | 400,00 |
Servicemål - svartider | Aftalt servicemål | Leveret service | ||
---|---|---|---|---|
ID-kort omvekslinger | Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon | Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder | ||
| Dec | Jan | Feb | Mar |
Sign-on Service (STS) - Gennemsnit | < 500 ms.65,71 | 61,53 | 66,64 | 62,93 |
Sign-on Service (STS) - 95% fraktil | < 200 ms. | 260240,00240 | 160,00160 | 280,00 |
Sign-on Service (STS) - 99% fraktil | < 5000 ms. | 20001700,001700 | 280,00280 | 1900,00 |
Tabel 3: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling
...
Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 19% 23% til 23% 25% i perioden
Måned | Kald via NSP | Total FMK | Andel via NSP |
---|---|---|---|
December | 11.514.355 | 59.304.951 | 19% |
Januar | 12.272.000 | 65.715.856 | 19%18,7% |
Februar | 10.647.667 | 45.887.533 | 23,2% |
Marts | 12.794.533 | 50.353.341 | 25,4%23% |
Tabel 4: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling
...
Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser. Antal kald er fra denne opgørelse er opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været et fald vækst i trafikken på NSP i denne måned på 10% 21% i forhold til måneden før. Tilsvarende fald stigning i perioden for 2016 var 3%10%.
Region |
| ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Måned | Nord | Midt | Syd | Sjælland | Hovedstaden | S_platform | cNSP | Total | dec-16 | 2.933.615||||||
4.327.582 | 4.663.093 | 4.846.913 | 2.833.129 | 2.340.180 | 27.699.692 | 49.644.204 | jan-17 | 3.220.659 | 4.830.679 | 5.120.171 | 5.268.163 | 2.928.537 | 2.455.807 | 29.662.156 | 53.486.172 |
feb-17 | 2.843.148 | 4.234.600 | 4.398.073 | 4.392.485 | 2.548.280 | 2.184.446 | 27.303.041 | 47.904.073 | |||||||
mar-17 | 3.479.334 | 5.074.340 | 5.483.032 | 5.619.009 | 2.460.063 | 3.331.818 | 32.602.840 | 58.050.436 | |||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabel 5: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling
Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden
...
Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden
...
Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
...
Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013
...
Grafik 5: Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013
Bilag: Forklaring til tal
...
Produktionsdelen af NSP har en SLA i forhold til aftale med leverandør på Guld+, hvilket svarer til at systemet minimum skal have en tilgængelighed på 99,8%. Dette niveau betyder, at ingen dele af NSP må være utilgængelig i mere en 1 time og 26 minutter på en måned (i gennemsnit).
Rapporter
Der er rapporter fra Juli 2014 og frem, tidligere er disse tal afrapporteret kvartalsvist samt via de tekniske leverancerapporter, se under den detaljerede afrapportering
...