Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Her kan du se serviceniveauerne for de services, der kører på NSP’en (den Nationale Serviceplatform). For hver service er der angivet tilgængelighed for servicen, samt i hvilket servicetidsrum tilgængeligheden kan forventes. Ved  Ved incidents listes de forventede reaktionstider for hvor hurtigt fejlsøgning skal påbegyndes for de enkelte services. Serviceniveauerne tager udgangspunkt i det bagvedliggende system.

Tilgængelighed

Tilgængelighed beregnes som antal minutter en service er tilgængelig indenfor servicetidsrummet (fx kl. 8.00 – 17.00) i forhold til det samlede antal minutter i servicetidsrummet opgjort på månedsbasis. I det samlede antal minutter i servicetidsrummet fratrækkes planlagte afbrydelser/servicevinduer.

...

Servicemål for Incidents

Se servicemål for Incidents her  Servicemål for Incidents

Incident afhjælpning

Hvis der forekommer ’ikke planlagte’ forstyrrelser eller forringelser af en service, er der tale om et incident. Reaktionstiden regnes fra et incident indberettes til SDS's Nationale Servicedesk eller opdages af driftsovervågning til fejlsøgning/udbedring påbegyndes. Der er forskellige reaktionstider afhængigt af alvorlighed, herunder hvor mange brugere, der berøres af forstyrrelsen/forringelsen af en service.

Serviceniveauer for de enkelte services

...