Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Håndtering af Spærring og Fuldmagt

Spærring

Adgang til Aftaleoversigten Borgeren kan være have spærret for den sundhedsfagligeat data fra Aftaleoversigten må deles med andre parter i sundhedssektoren, i det tilfælde vil fejlkoden "Consent Filter Applied" returneres Applied” blive returneret (se nedenstående xml eksempel ), det betyder at adgang til en eller flere aftaler i Aftaleoversigten er spærret, og klienten skal derfor for ITI-18 spærrede dokumenter). Det betyder at borgeren enten har spærret for deling af Aftaler til den specifikke sundhedsperson, for Aftaler i et givet tidsrum, for Aftaler fra bestemte organisationer, eller i en kombination af disse. Klienten skal håndtere at der er angivet en spærring, og give sundhedspersonen mulighed for at få adgang til den fulde Aftaleoversigt under specielle vilkår. 

For adgang til spærrede Aftaler kan klienten enten angive et værdispring, eller angive der at der ligger et explicit samtykke til at se data, og så spørge igensende forespørgslen igen med “ConsentOverride” flaget sat til “True”. Der laves logning i dokumentdelingsinfrastrukturen der angiver at en spærring er tilsidesat. Klienten skal samtidig angive årsagen (Eksempelvis: eksplicit samtykke fra patienten for at få adgang til data) til at spærringen er tilsidesat i eget journalsystem, da der kan forventes at være opfølgning på tilsidesatte spærringer.

Yderligere information omkring spærring og forespørgsler via dokumentdeling kan ses i Brugervejledning til forespørgsler via DDS

...