Version 0.2 Jan 2018

RACI – Incident Management / NSPOP udmelding / Pressehenvendelser

 

Proces referenceSundhedsdata-styrelsens Nationale Service Desk NeticTriforkØvrige 3. parts leverandører24:7 Incident ManagerSDS BRM / FMK program-lederOperatørPresse- personSystem ejer
Modtag og prioriter incidentRCCCCI
  A
Etabler kendt løsningRCCCC CI  A
Udmelding på NSPOPRRRRACICI  
Luk incident og informer indberetterRCCCAI
  
Løs IncidentAR(*)AR(*)AR(*)RC CI  
Skriv Incident rapportIRRRCICI  A
Udmelding til interessenterCCCCRC
  A
Henvendelser fra pressen    RI
I A
Kommunikation med pressen    CC
R A

 
R = Responsible. Den rolle, der udfører selve handlingen
A = Accountable. Den rolle, der skal sikre at tingene sker
C = Consulted. Den rolle som kan konsulteres ifm. udførsel af handlingen
I  = Informed. Den rolle der informeres om fremdrift eller resultatet af handlingen

(*) A og R tilhører den part, som den pågældende incident er assignet til.

Rollebeskrivelser

Dette kapitel indeholder en beskrivelse af alle de roller der er omfattet af denne proces

Sundhedsdatastyrelsens Nationale Service Desk

Sundhedsdatastyrelsens Service Desk er fælles service desk for alle incidents hørende til NSP og tilhørende services, herunder FMK. Alle incidents skal således indmeldes til Sundhedsdatastyrelsens Service Desk. Ansvaret omfatter

Trifork

Trifork skal løse alle incidents, der vedrører komponenter og områder, som Trifork har ansvar for. Dette omfatter

Netic

Netic skal løse alle incidents, der vedrører komponenter og områder, som Netic har ansvar for. Dette omfatter

Derudover skal Netic koordinere løsning af incidents med øvrige 3. parts leverandører (udover Trifork). Dette omfatter

24:7 Incident Manager

24:7 Incident Manageren har det overordnede kommunikationsansvar for alle incidents på NSP og tilhørende services, herunder FMK. Dette omfatter

Operatør

Operatøren informeres og kan konsulteres om alle incidents vedørende NSPOP udmeldinger, løsninger, workaraound of incident rapporter

Presseperson

Ansvar for kommunikation med pressen. Koordinerer med 24:7 Incident Manager og andre i SDS vedrørende indhold og angrebsvinkler for kommunikationen med pressen.

Systemejer

Systemejer en den ledelsesmæssige ansvarlige i SDS. Dette omfatter:


Sideklassificering Kategorier

24-7 systemer
Incident Management 24-7 systemerne