Datamodellen består af 2 relativt simple tabeller:

Eksempel 1 - Simpelt tandlægevalg

Her ses et eksempel på en simpel kæde for en ung borger, der oprettes automatisk og umiddelbart derefter vælger en ny tandlæge:

Eksempel 2 - Tandlæge afviser

Her ses et eksempel på en ung borger, der blev oprettet i databasen lige inden vedkommende blev 22 år, der efter et par reminders vælger en ny tandlæge. Denne tandlæge har desværre ikke plads, og borgeren må prøve igen, hvorefter det lykkes.

Eksempel 3 - Fejl i SOR => kommunikationsfejl

Her ses et eksempel på en ung borger, der blev oprettet i databasen lige inden vedkommende blev 22 år. Ved henvendelse til tandlægen (via EDI-portalen) opstod der en fejl (f.eks. fordi den pågældende tandlæge ikke eksisterer længere, men det er ikke opdateret i SOR). Derfor sendes en fejlbesked til borgeren via digital post, hvor borgeren opfordres til at vælge en ny tandlæge.


Eksempel 4 - Tandlæge tager for lang tid om at svare (timeout)

Her ses et eksempel på en ung borger, der blev oprettet i databasen lige inden vedkommende blev 22 år, men hvor tandlægen ikke reagerer i tide og henvendelsen "timer ud".

Eksempel 5 - Borger fortryder valg efter tandlægen er kontaktet

Her ses et eksempel på en ung borger, der blev oprettet i databasen lige inden vedkommende blev 22 år. Efter det initielle valg, og inden den første tandlæge har nået at svare, fortryder borgeren og vælger en ny tandlæge.

Eksempel 6 - Borger fortryder valg inden tandlægen er kontaktet

Her ses et eksempel på en ung borger, der blev oprettet i databasen lige inden vedkommende blev 22 år. Efter det initielle valg, og inden den første tandlæge er blevet kontaktet, fortryder borgeren og vælger en ny tandlæge.