Der skal laves 4 forskellige aftaler med SDS for at kunne bruge NSP services i produktion. Det er en god idé at få aftaleprocesserne igangsat som noget af det første, så I ikke senere bliver bremset af manglende aftaler.

  1. En sundhedsdatanetaftale[1] og konkret adgang fra systemet til Sundhedsdatanettet i jeres eget netværk.
    1. Søg om Sundhedsdatanetaftale og adgang: https://services.nsi.dk/OmNSIservices/supportingServices/omSDN
  2. En NSP serviceaftale[2].
    1. Søg om NSP serviceaftale: https://www.nspop.dk/display/Web3/Mine+aftaler. Kræver login – hvis du ikke har et login, så er der vejledning til at kontakte support på siden.
  3. En specifik databehandleraftale mellem jer som dataansvarlige for det registrerede og Sundhedsdatastyrelsen som databehandler.
    1. Søg om Databehandleraftale: https://www.nspop.dk/pages/viewpage.action?pageId=203270345
  4. En ’whitelistning’ af det (eller de) system(er), som skal have adgang til NSP.

Whitelist: Opret supporthenvendelse om ’whitelistning’ til den NSP service der ønskes adgang til.

Der skal typisk både whitelistes til både Test og Produktion, så husk at skrive det.
Find servicen der skal whitelistes til i listen (her eksemplificeret med IDSAS servicen).

Beskriv at det drejer sig om whitelistning ift. den pågældende service. I den efterfølgende proces, skal du være klar til at give oplysninger om det kaldende system, certifikat-id mv.

Produktionopsætning særligt for regionerne: Læse mere her regionernes skal bruge dNSP (eksemplificeret gennem IDSAS og MinLog)

[1] Det kan din organisation have i forvejen, men det skal også sikres, at det integrerende system har sikker adgang til Sundhedsdatanettet i jeres eget netværk.

[2] ”NSP Serviceaftale”. Sådan en har I måske i forvejen, men hvis I ikke har, så kan I ikke få adgang til NSP.