
For teknisk support til løsningerne under Program for Et Samlet Patientoverblik, se følgende:
https://www.nspop.dk/category/sup
Som beskrevet er supporten udelukkende for IT-leverandører og supportfunktioner hos parterne. Borgere skal henvende sig direkte til parternes egne supportfunktioner.
Der er vigtigt at beskrivelsen af supportsagerne er præcise, som defineret via ovenstående link, derved kan der hurtigere følges op på sagerne.
Borgere skal enten henvende sig til
Telefonen er åben: Mandag-søndag 08:00-16:00 på 44 22 20 80.
Mail til sundhed.dk's support på info@sundhed.dk
Supportorganisationer, der modtager henvendelser fra slutbrugere (sundhedsfaglige eller borgere), kan starte med at gennemgå nedenstående tjekliste, inden sagen sendes videre. Tjeklisten skal bruges til at sikre, at sager afsluttes så hurtigt som muligt i de tilfælde, hvor der allerede findes svar på henvendelsen.
Eksempel på brug af tjekliste: En borger skriver til supporten i sundhed.dk, at de ikke kan se deres aftaler med kommunen. Supporten tjekker en ibrugtagningsoversigten, som viser, at den pågældende kommune endnu ikke har taget aftaleoversigten i brug, og kan dermed give borgeren besked og lukke sagen.
En sikkerhedshændelse er et brud på sikkerheden, der bringer data eller systemer i fare. En sikkerhedshændelse kan være et angreb udefra, en fejl begået af en medarbejder, læk af personoplysninger eller en teknisk fejl.
Eksempler på sikkerhedshændelser:
Mistet it-udstyr, fx laptop, mobiltelefon, usb-nøgle og lignende
Utilsigtet deling eller offentliggørelse af personoplysninger
Afsendelse af mail indeholdende personoplysninger uden kryptering
Afsendelse af mail/brev til forkert modtager
Videregivelse af flere oplysninger end nødvendigt
Utilsigtet sletning af oplysninger
Tildeling af forkerte rettigheder, således at en person får indblik i noget, som de ikke skulle
Virus og anden malware på din computer
Modtagelse, og besvarelse, af phishing mails
Et it-system, der er ikke virker, som det skal eller er utilgængeligt
Processen for håndteringen af sikkerhedshændelser er beskrevet i NSP Serviceaftale, som du finder hos din lokale serviceaftale ansvarlige.
Se blandt andet:
Vilkår - NSP services - Global Site (nspop.dk)
Vilkår for sikkerhedsforanstaltninger hos Serviceanvender - NSP services - Global Site (nspop.dk)
For servicemål på NSP og dennes services, se: Servicemål for NSP og services