You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 26 Next »

Skærmbilledet

Forklaring

Sektion 1

Dette viser status for de HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens IT Service Management System - efter den Incident Management process der er aftalt med SDS og Operatøren.

Åbne Hændelser i Driftsoperatørens ITSM System tagges med hvilke Services og hvilke Systemer (Regioner, Kommuner etc) der er påvirket af Incidentet, og dette påvirker farverne i Sektion 1.

Farven vil afhænge af Prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 og P4 Gul) som det enkelte incident vurderes at have, ud fra aftalerne SDS har med Operatøren. 

Prioritet

Beskrivelse

Reaktionstid

Mål for løsningstid
Critical (P1)

Hele systemet er nede.

Reaktionstiden er 15 min. Fejlrettelse påbegyndes snarest

Tilstræbt løsningstid 2 timer

Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 2 timer.
Major (P2)

Systemet har begrænset funktionalitet med betydelig konsekvens for kunde.

Reaktionstiden er 1 time. Fejlrettelse påbegyndes snarest.Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 4 timer.
Medium (P3)Begrænset funktionalitet i systemet og ikke væsentlig konsekvens for kunden.Fejlrettelse påbegyndes senest næste hverdag og senest efter 8 arbejdstimer.Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 10 arbejdsdage og der ikke er indgået anden aftale med Kunden
Minor (P4)

Begrænset funktionalitet i systemet og ikke væsentlig konsekvens for kunden.

Fejlrettelse påbegyndes senest næste hverdag og senest efter 8 arbejdstimer.Der eskaleres, hvis problemet ikke er løst inden 10 arbejdsdage og der ikke er indgået anden aftale med Kunden.

Ekst (eksterne) services og Sundhedsdatanettet er drevet af 3rd part og der henvises iøvrigt til driftstatus sider/udmeldinger for disse.

Sektion 2

Sektion 2 viser en pendant til Sektion 1, blot på Fælles Test systemerne TEST1, TEST2, PRODTEST og UDDANNELSE (UDD).

Sektion 3

Henviser til fanebladet "Udmeldinger for PEM og FMK (FMK-Online)" - læs under Sektion 6.

Sektion 4

Sektion 4 viser aktuelle udmeldinger, dette kan være:

  • Aktive og afsluttede HÆNDELSER der er åbne i Driftsoperatørens IT Service Management System som automatisk slår igennem på trafiklysene i sektion 1, 2 og 3 mens de er aktive.
  • Aktive og afsluttede UDMELDINGER og ÆNDRINGER omkring NSP og forretningsservices. fx Servicevinduer og lignende. Disse har ingen effekt på trafiklysene i sektion 1,2 og 3.

Listen er sorteret ud fra Prioritet, Opdateret, Oprettet

Sektion 5

Sektion 5 viser tidligere udmeldinger, dvs. Hændelser, Udmeldinger og ændringer fra Sektion 4, hvor 

  • Hændelsen er resolved og/eller lukket eller
  • Udmeldingens eller ændringens  "Slut Dato" er passeret.

Sektion 6

 Sektion 6 viser RSS Feeds der omhandler Udmeldinger for PEM og FMK (FMK-Online)

Knap 7

Hvis du har brug for Support, fører tryk på denne knap til yderligere information omkring support og fejlmeldingsforms.

Knap 8

Viser denne forklaringsside.

Knap 9

Denne knap fører til alt dokumentation om NSP

Knap 10

Denne knap viser den aktuelle anvendelse af FMK via NSP.



  • No labels