You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 9 Next »

Skærmbilledet

 

Forklaring

Section 1

Dette viser status for de Incidents der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System - efter den Incident Management process der er aftalt med NSI og Operatøren.

Åbne Incidents i Driftsoperatørens ITSM System tagges med hvilke Services og hvilke Systemer (Regioner, Kommuner etc) der er påvirket af Incidentet, og dette påvirker farverne i Sektion 1.

Farven vil afhænge af Prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 og P4 Grøn) som det enkelte incident vurderes at have, ud fra aftalerne NSI har med Operatøren. 

Prioritet

Beskrivelse

Mål for påbegyndt fejlfinding

Mål for løsningstid
Critical (P1)

Servicen er ikke tilgængelig, eller funktionaliteten er reduceret i et sådan omfang, at basale funktioner ikke er tilgængelige for slutbrugerne.

1 time2 timer
Major (P2)

Væsentlige funktionerer utilgængelige, eller en større gruppe af slutbrugere har ikke mulighed for at anvende servicen.

2 timer3 timer
Medium (P3)En eller flere væsentlige funktionerer er utilgængelige. Et begrænset antal slutbrugere oplever manglende funktionalitet4 timer12 timer
Minor (P4)

Mindre fejl, mangler og uhensigtsmæssigheder, og hvor det er muligt at anvise en midlertidig løsning til at omgå problemet

24 timer48 timer

Section 2

Section 2 viser en pendant til Section 1, blot på Testsystemerne TEST1, TEST2, PRODTEST og UDDANNELSE (UDD).

Section 3

Section 3 viser samme som Section 1, blot for Incidents på Sundhedsdatanettet (der er driftes af TDC/NetDesign, og oprettelse af Incident hertil sker kun hvis Driftsoperatøren informeres af NetDesign eller NSP-relaterede services berøres heraf og dermed genererer en eller flere events hos Driftsoperatøren)

Section 4

Section 2 viser aktuelle udmeldinger, dette kan være:

  • Aktive Incidents der er åbne i Driftsoperatørens ITSM System
  • Udmeldinger (Driftsinfo) omkring NSP, Forrretningsservices, Servicevinduer og lignende for Driftsoperatør og Forretningsservices. Disse markeres med prioritet P3 eller P4

Udmeldingerne vil have farver ift. prioritet (P1 Rød, P2 Orange, P3 & P4 Gul).

Section 5

Section 5 viser tidligere udmeldinger, dvs. Incident og Hændelser fra Section 4, hvor 

  • Incident er resolved og/eller lukket
  • Udmeldingens "Slut Dato" er passeret.

Section 6

 Section 6 viser RSS Feeds fra NSP's forretningsservices som fx FMK


  • No labels