You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 53 Next »

 

Afrapportering af drift for NSP,  marts 2017

Dette notat beskriver afrapportering af drift fra NSP området.

Ledelsesresumé

 

Driftssituationen for NSP har været normal – Servicemål er overholdt i forhold til NSP’ere og tilgængeligheden på NSP alle instanser har været 100%.

Der har samlet set været 14 NSP incidents og supportsager, fordelt på 10 supportsager og 4 incidents, heraf 2 P3 og 2 P4 sager i perioden.

Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.
Behandlingstiden er oversteget 2 dage for 1 færdigbehandlet P3 sag 10 dage for 1 færdigbehandlet P4 sag.

Svartid for Signering og omveksling af ID-kort er opgjort for måneden. Servicemål er overholdt.

 

Antallet af kald til FMK via NSP er øget i perioden, så de udgør 25,4% mod 23,2% i perioden før.

 

Der har været en stigning i trafikken over NSP i denne måned på 21% i forhold til måneden før.

 

Servicemål oppetid

Afrapportering viser tilgængelighed for NSP installationer centralt (1 instans) samt regionalt (decentralt, 1 instans i hver region), samt Sundhedsplatformen.

Tilgængelighed måles via Sundhedsdatanettet (SDN). Driftsforstyrrelse på SDN har derfor direkte konsekvens på tilgængelighedsmålingen for NSP.

SLA for denne leverance er opfyldt i forhold til nedenstående.

Servicemål - drift

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 99% oppetid

Angiv leveret service, eks. 99,1% oppetid

 

Jan

Feb

Mar

Central NSP

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Nord

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Midt

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Syd

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Sjælland

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Region Hovedstaden

99,8 %

100,00

100,00

100,00

Sundhedsplatformen

99,8 %

100,00

100,00

100,00


Tabel 1:
Oversigt over tilgængelighed for NSP instanser, månedsvis opdeling

Servicemål incidents

Afrapporteringen viser at der har samlet set været 14 incidents og supportsager på NSP, fordelt på 10 supportsager og 4 incidents, heraf 2 P3 og 2 P4 sager i perioden.

 

Der har været ikke været hændelse med prioritet P1 og P2.


Behandlingstiden er oversteget 2 dage for 1 fædrigbehandlet P3 sag og 10 dage for 1 færdigbehandlet P4 sag.

Servicemål - incidents

Aftalt servicemål

Leveret service

 

Løsningstid

antal incidents

 

Jan

Feb

Mar

Incidents P1

2 timer

0,00

0,00

0,00

Incidents P2

4 timer

0,00

0,00

0,00

Incidents P3

2 arbejdsdage

0,00

1,00

1,00

Incidents P4

10 arbejdsdage

2,00

0,00

1,00

 

Tabel 2: Oversigt over servicemål incidents

 

 

Servicemål svartider

Der opdateres månedligt oversigter over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling. Svartid for ID-kort signeringer og Omvekslinger er opgjort for de seneste 30 dage hhv. som gennemsnit, 95% og 99% percentil:

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort signeringer

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Jan

Feb

Mar

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

49,65

55,08

51,13

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 2000 ms.

160,00

130,00

170,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

500,00

200,00

400,00

Servicemål - svartider

Aftalt servicemål

Leveret service

ID-kort omvekslinger

Angiv aftalt ser-vicemål, eks. 2 sekunder ved logon

Angiv leveret service, eks. 1,5 sekunder

 

Jan

Feb

Mar

Sign-on Service (STS) - Gennemsnit

< 500 ms.

61,53

66,64

62,93

Sign-on Service (STS) - 95% fraktil

< 2000 ms.

240,00

160,00

280,00

Sign-on Service (STS) - 99% fraktil

< 5000 ms.

1700,00

280,00

1900,00

 

Tabel 3: Oversigt over Servicemål overholdelse på STS Signering af ID-kort og Omveksling

 

Kald til FMK via NSP

 

Afrapportering viser at antallet af kald via NSP mod FMK er øget fra 23% til 25% i perioden

 

Måned

Kald via NSP

Total FMK

Andel via NSP

 Januar

          12.272.000

  65.715.856

18,7%

 Februar

          10.647.667

  45.887.533

23,2%

 Marts

          12.794.533

  50.353.341

25,4%


Tabel 4
: Oversigt over antal kald til FMK via NSP, månedsvis opdeling

 

 

 

Trafiktal - Antal kald på NSP

Trafikdata viser udviklingen i antal kald på NSP instanser. Antal kald er fra denne opgørelse er opgjort via data i Splunk, som gælder for alle øvrige kaldsdata på NSP’en. Der har været et vækst i trafikken på NSP i denne måned på 21% i forhold til måneden før. Tilsvarende stigning i perioden for 2016 var 10%.

 

Region

      

 

Måned

 Nord

 Midt

 Syd

 Sjælland

 Hovedstaden

S_platform

 cNSP

 Total

jan-17

 3.220.659

    4.830.679

    5.120.171

    5.268.163

          2.928.537

2.455.807

 29.662.156

 53.486.172

feb-17

 2.843.148

    4.234.600

    4.398.073

    4.392.485

          2.548.280

2.184.446

 27.303.041

 47.904.073

mar-17

                 3.479.334

                5.074.340

               5.483.032

                           5.619.009

                                      2.460.063

                         3.331.818

      32.602.840

58.050.436

 

 

 

 

 

         

 

 

 


Tabel 5: Oversigt over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling

 

 

Grafik 1: Søjlediagram over antal kald til NSP instanser, månedsvis opdeling i perioden

 

Grafik 2: Diagram over månedsvis udvikling i antal kald til NSP instanser i perioden

Grafik 3: Søjlediagram over udvikling i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013

Grafik 4: Graf over udviklingen i antal kald til NSP instanser, central og decentrale, målt siden marts 2013


Grafik 5:
Diagram over månedsvis udvikling i samlet antal kald til NSP instanser, målt siden marts 2013

 

 

Bilag: Forklaring til tal

Trafiktal - Antal kald på NSP

Tallene er en simpel optælling af antallet af kald mod NSP. Kald foretages fra et brugersystem og antal kald kan ikke direkte oversættes til f.eks. antal brugere, som har sendt kald mod den enkelte NSP. Kald optælling er proportional med anvendelsen, dermed afspejler tallene 1) et faktisk mål for udviklingen i kald over tid samt 2) en relativ fordeling af anvendelse mellem NSP.

Som eksempel vil etablering af en SOSI-billet til FMK-adgang medføre i alt 3 kald, nemlig 1) et kald til SOSI-DCC som efterfølgende 2) kalder SOSI-GW som endelig 3) kalder STS’en for at signere et ID-kort. Disse kald vil alle tælle med i log over kald og dermed i denne statistik. Kald fra vores overvågning tæller ikke med i statistikken.

Kommentar til tal: Region Midtjylland har etableret en mekanisme for automatisk udstedelse af SOSI billet i forbindelse med brugerens login på EPJ. Dette giver en synligt markant og forhøjet måling af kald fra regionen.

Oppetid - tilgængelighed

Produktionsdelen af NSP har en SLA i forhold til aftale med leverandør på Guld+, hvilket svarer til at systemet minimum skal have en tilgængelighed på 99,8%. Dette niveau betyder, at ingen dele af NSP må være utilgængelig i mere en 1 time og 26 minutter på en måned (i gennemsnit).

 

 

 

 

 

Rapporter

Der er rapporter fra Juli 2014 og frem, tidligere er disse tal afrapporteret kvartalsvist samt via de tekniske leverancerapporter, se under den detaljerede afrapportering

PeriodeRapport
Marts 201720170420_Afrapportering_marts 2017_v1_NSP_Drift.pdf
Februar 201720170307_Afrapportering_februar 2017_v1_NSP_Drift.pdf
Januar 201720170209_Afrapportering_januar 2017_NSP_Drift.pdf
December 201620170103_Afrapportering_december 2016_NSP_Drift.pdf
November 201620161220_Afrapportering_november 2016_NSP_Drift.pdf
Oktober 201620161114_Afrapportering oktober 2016_NSP_Drift.pdf
September 201620161006_afrapportering_september 2016_NSP_Drift .pdf
August 201620160912_afrapportering_august 2016_NSP_Drift.pdf
Juli 201620160823_afrapportering_juli 2016_NSP_Drift.pdf
Juni 201620160707_Afrapportering_juni 2016_NSP_Drift.pdf
Maj 201620160613_Afrapportering_maj_2016_NSP_Drift.pdf
April 201620160518_Afrapportering_april_2016_NSP_Drift.pdf
Marts 201620160411_Afrapportering marts 2016_NSP_Drift.pdf
Februar 201620160311_Afrapportering_februar 2016_NSP_Drift .pdf
Januar 201620160216_Afrapportering_januar_2016_NSP_Drift.pdf
December 201520160106_afrapportering_december_2015_NSP_drift.pdf
November 201520151202_afrapportering_november_2015_NSP_drift.pdf
Oktober 201520151111_afrapportering_oktober 2015_NSP drift.pdf
September 201520151013_afrapportering_september 2015_NSP_Drift.pdf
August 201520150918_afrapportering_august 2015_NSP_Drift.pdf
Juli 201520150828_afrapportering_juli 2015_NSP_Drift.pdf
Juni 201520150709_afrapportering_juni 2015_NSP_Drift.pdf
Maj 201520150606_afrapportering_maj 2015_NSP_Drift.pdf
April 201520150505_afrapportering_april 2015_NSP_Drift.pdf
Marts 201520150423_afrapportering_marts 2015_NSP_Drift.pdf
Februar 201520150316_afrapportering_februar 2015_NSP_Drift.pdf
Januar 201520150216_afrapportering_ januar 2015_NSP_Drift.pdf
December 201420150116_afrapportering_december 2014_NSP_Drift.pdf
November 201420141216_afrapportering_201411_NSPDrift Officialv1.pdf
Oktober 201420141112_afrapportering_Oktober_NSPDrift Officialv1.pdf
September 201420141017_afrapportering_2014Q3_NSPDrift Officialv1.pdf
August 201420140917_afrapportering_2014august_NSPDrift Officialv1.pdf

Juli 2014

20140820_afrapportering_2014juli_NSPDrift Officialv1.pdf
  • No labels