You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 19 Next »

← I menuen til venstre er der flere niveauer af arkitekturarbejde, 
     der beskriver flows, sammenhænge og forventninger til løsningen.

Problemstillingen og Løsningen i tekstform

  • En Borger, der snart fylder 22 år, får i sin digitale postkasse en opfordring til at vælge ny tandlæge i den private sektor.
    I beskeden er der et link til "Din Digitale Tandlægevælger" på Sundhed.dk.
    • Vi skal etablere løsningen, der dagligt sender digitale post beskeder på baggrund af udtræk fra CPR
  • Når en borger vælger ny tandlæge i "Din Digitale Tandlægevælger" sendes valget til en NSP-service
    • Vi skal etablere denne NSP service og den bagvedliggende database.
  • NSP-servicen/Backoffice sender en besked til tandlægen med opfordring til at afgøre om der er plads til borgeren i deres klinik.
    Det sker gennem EDI netværket. I beskeden til tandlægen er der to HTTP-links: en til accept og en til afvis.
    • Vi skal etablere integrationen til EDI gateway.
  • Når et af de to links aktiveres, rammes en webserver hos SDS, der registrerer valget.
    • Vi skal etablere den webserver, der modtager tandlægens beslutning
  • Endelig er der nogle påmindelsesopgaver (hvis borger ikke reagerer eller hvis tandlæge ikke reagerer) samt lidt 'housekeeping'.
    • Vi skal udforme disse jobs.


  • No labels