Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Navitabs
includeroottrue

Her skal stå noget tekst

og en overskrift

...



Confluencetable width
TWidth100%

Kort introduktion til service

Baggrund 

Den første version af den Nationale Adviseringsservice blev implementeret i 2012, og kan sende adviseringer fra kildesystemer til modtagersystemer. Dette gør sig bl.a. gældende i forhold til det Fælles Medicin Kort (FMK), som sender adviseringer til en række modtagersystemer herunder f.eks. hjemmesygeplejen i tilfælde af medicinændringer.

Den eksisterende løsning lider under en række tekniske udfordringer, som beror på valg af underliggende teknologier, der ikke i tilstrækkelig grad har kunnet understøtte de driftsmæssige krav der i dag stilles på NSP platformen, og som har resultereret i at løsningen ikke har haft den tilsigtede grad af robusthed. Fremadrettet ønskes der en løsning, der er baseret Kafka, for
at tilsikre det ønskede niveau af robusthed.

Andre kilder til information

Alle opgaver er og bliver oprettet i følgende JIRA projekt: https://jira.nspop.dk/secure/RapidBoard.jspa?rapidView=74&view=planning.nodetail

Kildekoden kan hentes ned fra SVN: https://svn.nspop.dk/svn/components/nas/

Komponent og versioner

NAS servicen er en række SOAP baserede snitflader der anvendes til at distribuere adviseringer mellem systemer på NSP'en. Kafka bruges til opbevaring af adviseringer og MariaDB anvendes til opbevaring af konfiguration af pullpoints, id lister osv. 

Gliffy Diagram
nameNAS
pagePin1

NAS udstilles som en række services i det centrale docker miljø. 

  • Release 2.0.0
    Leverancen er tagget som 2.0.0.
    Releasen er initeret om en modernisering af det eksisterende NAS system. Moderniseringen er en komplet omskrivning. Dog er det de samme snitflader der er implementeret i NAS og NAS2. 
    Dette er den første leverance af LAR servicen. For uddybende information omkring dennes indhold se NAS2 - Anvenderguide og NAS2 - Design og arktitekturbeskrivelse 
Kontaktoplysninger, servicebeskrivelse og testforhold

NAS er udviklet, driftet og vedligeholdt af SDS, og alle henvendelser skal foregå gennem National Servicedesk: Indberetning til Service desk

Detaljer omkring servicen er beskrevet i guide til anvenderere og test af servicen er beskrevet i testvejledningen.