Page History
Navitabs | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Kort introduktion til |
---|
servicen og adgangskrav |
---|
I forbindelse med forhandlingerne om økonomiaftalen mellem regeringen og hhv. regioner og kommuner for 2015 (ØA2015) blev det aftalt, at Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR) fremadrettet skal anvendes som fælles organisationsregister i sundhedsvæsenet i forbindelse med udfasning af Sygehus-Afdelingsklassifikationen (SHAK). For at realisere denne målsætning er der bl.a. behov for, at sundhedsvæsnets parter har adgang til en funktionalitet, der muliggør system-til-system integration til SOR registret. SOR Opdatering Servicen (SORUS) håndterer opdateringsoperationer mod dette register. |
*Dokumentationen af NSP services og komponenter på NSPOP omfatter udelukkende NSP produktionsmiljøet og ikke NSP’s øvrige miljøer. Det er muligt at få information og indblik i tilstanden på et af de øvrige miljøer via de gængse kommunikationsveje. Certifikat oplysninger Certifikaterne (Funktions- |
OCES3 eller Medarbejder- |
OCES3) skal anvendes for at benytte |
opdaterings servicen. Organisationen bag |
anvender-systemet skal indgå en serviceaftale med NSP Operatøren. Anvender målgruppe Anvendere er typisk regionernes SOR administratorer på sygehuse og kommunerne SOR administratorer, der har behov for løbende at redigere i deres SOR data. Herudover kan IT-leverandører anmode om adgang til TEST, UDDANNELSES- og PRODTEST-miljøerne. |
Adgangskrav og procedure
|
|
|
|
Komponent og versioner |
---|
SORUS udstilles på NSP og |
tilgås på den |
centrale NSP-instans (cNSP). Der henvises til den tekniske dokumentation for SORUS via følgende link: SORUS - Design og Arkitektur beskrivelse Ud over den tekniske dokumentation er der også følgende overordnet dokumentation tilgængelig: |
. Eksempel på endpoint |
til testmiljø: (cNSP i TEST2-miljøet): |
https://test2-cnsp.ekstern-test.nspop.dk:8080/sor-opdatering/v3/SOROpdateringService |
. For endpoint til produktionsmiljø henvises til SDN aftalerne. Følgende |
standarder og begreber bør være kendt hos udviklerne:
|
|
Kontaktoplysninger, servicebeskrivelse og testforhold |
---|
SORUS er udviklet, |
driftes og |
vedligeholdes af SDS, og alle henvendelser vedrørende teknisk support skal foregå gennem National Servicedesk: https://www.nspop.dk/display/resources/Indberetning+til+Service+Desk. Drejer det sig om faglig support vedr. registreringspraksis i SOR mv. skal henvendelse ske til: sorpost@sundhedsdata.dk. eller pr. telefon 33153900, mandag, onsdag og fredag fra kl. 10.30-11.30 og 13-14.30. SORUS er deployeret i produktion og i de nationale testmiljøer. |