Page History
...
Men konceptet for login og hentning af SOSI idkort ændres, og du skal sikre dig at dit fagsystem tager højde for dette. Se afsnit Medarbejder- og borger-autentifikation, " SEB: IdentityProvider og " og "Omveksling til SOSI idkort via SOSI STS".
...
- Identificer hvilke koncepter dine kunder benytter til bruger-autentifikation (Se afsnit Medarbejder- og borger-autentifikation, "SEB: IdentityProviderog " og "Omveksling til SOSI idkort via SOSI STS").
- Beslut hvilke bruger-autentifikations-koncepter dit fagsystem skal understøtte og hvordan SOSI idkort hentes.
- Overvej om du selv skal udvikle hele konceptet eller dele kan indkøbes eller allerede er indkøbt af kunden.
- Lav de nødvendige tilpasninger til fagsystemet og implementer det ude hos kunderne.
...
Kommunerne samarbejder om at blive klar med en fælles kommunal NSIS registreret IdP (omtalt Context-handleren), som den enkelte kommune IdP tilkobles. Context-handleren tilknyttes SEB, som er indgangen til de nationale sundhedsservices (se afsnit Medarbejder- og borger-autentifikation og "SEB: IdentityProvider").
I rollen som systemejer af flere fagsystemer, der skal have adgang til patienters sundhedsdata via de nationale sundhedsservices:
...
Vær opmærksom på, at der laves ændring til snitfladerne på SOSI STS, og dermed hvordan SOSI idkort udstedes (se afsnit Medarbejder- og borger-autentifikation, "SEB: IdentityProviderog " og "Omveksling til SOSI idkort via SOSI STS").
...
- Der kører baggrundsjobs til opdatering af data i DokumentDelingsServicen, hvor sikkerhedsmodellen er baseret på VOCES2 eller FOCES2. Disse integrationer skal fremad anvendes VOCES3 eller FOCES3 (se "Som anvendes af VOCES2 og FOCES2, hvordan påvirkes jeg?").
- Der er service-integrationer baseret på DGWS og SOSI idkort. DGWS ændres ikke, men der er ændringer til hvordan medarbejdere logger på og hvordan SOSI idkort hentes (se afsnit Medarbejder- og borger-autentifikation, "SEB: IdentityProviderog " og "Omveksling til SOSI idkort via SOSI STS" ovenfor).
- Endeligt har Graviditetsmappen en administrativ web-portal, hvor login håndteres via SEB-medarbejder-IdP. Dine bruger vil enten logge på via en regional IdP, den fælleskommunale IdP/Contexthandler eller NemLog-in. Det skal sikres at din brugerorganisation er tilsluttet SEB-medarbejder-IdP (se afsnit "SEB: IdentityProvider").
Tilslutningsaftaler og whitelistning
...