Page History
...
Der anvendes Kafka til overførsel af opfølgningsbestillinger fra frontend til backend. Beskederne indeholder følgende attributter:
Navn | Type | Beskrivelse |
---|---|---|
followup | FollowupType | Selve bestillingen. For flere detaljer om indholdet henvises til servicens wsdl-filer. |
attempt
int
Antal gange, som bestillingen er blevet forsøgt behandlet. NB: Er pt. altid 0!
nextCheck | Datetime | Hvornår bestillingen næste gang skal forsøges udført. |
lastProcessingTime | DateTime | Hvornår beskeden sidst har været behandlet. Bemærk at 'behandlet' blot betyder at BRS har haft fat i beskeden, men at nextCheck godt kan ligge i fremtiden, hvorfor beskeden blot lægges tilbage i køen. Attributten bruges til at tjekke, om det er de samme beskeder der behandles flere gange efter hinanden. |
Behandling af opfølgningsbestillinger foregår ved at frontend'en lægger beskeder i kø i Kafka, og backend'en tager dem af og behandler dem. Det er muligt at udsætte behandling til senere ved brug af nextCheck-tidsstemplet. Hvis backend'en forsøger at behandle en bestilling, der først skal behandles i fremtiden, lægges bestillingen blot tilbage i køen.
...