Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Supporthenvendelser til NSP og FMK

...

NSI øger de sundhedsfaglige systemkompetencer i National Servicedesk. Fra og med onsdag den 26. september 2012 kl. 8.00 vil der på supporten i dagtimerne (8-16) være den samme bemanding på NSP og FMK support som på PEM, receptserver og det centrale tilskudsregister CTR. Det betyder en mere enkel visitering og kundeservice, hvilket giver mulighed for et kompetenceløft og videnkonsolidering om sundheds-it problemstillinger.

Hvilke serviceændringer giver dette for kundernes 1. line support?

Telefonservice fortsætter på samme support nr., mens support via email og on-line adgang stopper. En webformular erstatter dette.

Det er fortsat kun regioners og systemleverandørers 1. line der kan kontakte Den Nationale Servicedesk!

 

 

- 2. line support 

Slutbrugere, praktiserende læger m.v. tager kontakt til den 1. line it-supportfunktion der findes hos den enkelte region, kommune, Lægepraksissystemleverandør m.v.

It-supportfunktionen - dvs. 1. line Service Desk/supportfunktion i regioner, kommuner, systemleverandører m.v. - kan kontakte SDS´s nationale servicedesk for NSP og FMK 2. line support.

Kontakt til SDS's Nationale Servicedesk foretages via nedenstående webformular. Ved hastesager anvendes nedenstående telefonnummer.

Excerpt

Hastehenvendelser skal ske via telefon.

Man kan følge sin servicedesk-sag her: Åbne sager - status

Overblik over supportflow

Figuren nedenfor giver et overblik over flowet fra bruger til National Service for NSP og FMK samt beskriver de betingelser, der er gældende for henvendelser.

 

Image Added

 

Se også Support FlowImage Removed