Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Notifikationstabellen i Backoffice-miljøet indeholder alarm-notifikationer for behandlingsrelationer, som der ikke kunne findes evidens for indenfor tidsfristen.

Navn

Type

Beskrivelse

serialNumber

bigint, auto_increment

Primær nøgle

externalReferenceId

varchar(50)

Id i kaldende system

queryableCvr

char(8)

CVR-nummer

creationTimestamp

datetime

Tidspunkt for oprettelse af record

docorOrganisation

varchar(7)

Ydernummer for organisation

hospitalOrganisation

varchar(7)

SKS kode for sygehus/afdeling

ean

varchar(20)

EAN nummer for organisation

sorbigintSOR nummer for organisation

patientCpr

char(10)

Patientens CPR-nummer

healthProfessionalCpr

char(10)

Behandlers CPR-nummer

relationLookupStart

datetime

Starttidspunkt for relation til patient

relationLookupEnd

datetime

Sluttidspunkt for relation til patient

timeLimit

datetime

Tidsfrist for opnåelse af relation inden alarm genereres

acceptableRelations

varchar(20)

Acceptable evidensniveauer, kommasepareret

actualRelations

varchar(20)

Bedste relation opnået under opfølgning

followupRelations

varchar(20)

Evidensniveauer, der giver anledning til opfølgning

authorisationIdentifier

varchar(20)

Autorisations-id

serviceProviderName

varchar(50)

Navn på kaldende system

serviceProviderVersion

varchar(20)

Version på kaldende version

serviceProviderVendor

varchar(50)

Leverandør for kaldende version

uid

varchar(36)

Unik nøgle i systemet


Det eksterne referenceid svarer til den id der blev modtaget i den oprindelige opsamlingsforespørgsel. CVR-nummeret bestemmer hvem der har adgang til notifikationen. Den unikke nøgle svarer til den unikke nøgle på opsamlingsforespørgselstabellen på NSP.

...

Gliffy Diagram
size600
namebrs_sikrede
pagePin1


Kafka beskedformat

Der anvendes Kafka til overførsel af opfølgningsbestillinger fra frontend til backend. Beskederne indeholder følgende attributter:

Navn

Type

Beskrivelse

followup

FollowupType

Selve bestillingen. For flere detaljer om indholdet henvises til servicens wsdl-filer.

attempt

int

Antal gange, som bestillingen er blevet forsøgt behandlet. NB: Er pt. altid 0!

nextCheck

Datetime

Hvornår bestillingen næste gang skal behandlet.


Behandling af opfølgningsbestillinger foregår ved at frontend'en lægger beskeder i kø i Kafka, og backend'en tager dem af og behandler dem. Det er muligt at udsætte behandling til senere ved brug af nextCheck-tidsstemplet. Hvis backend'en forsøger at behandle en bestilling, der først skal behandles i fremtiden, lægges bestillingen blot tilbage i køen.

Teknologiarkitektur

Der henvises til NSP-dokumentationen for information vedrørende den overordnede arkitektur og omkringliggende komponenter.
Komponenter og services beskrevet her følger de overordnede retningslinier og krav udstukket af NSP-operatøren, herunder:

  • Alle services skal bruge MySQL databaser til persistering af data.
  • Alle services skal kunne eksekveres på JBoss. Aktuelt anvendes Wildfly 8.2.
  • Al tilgang til services udefra skal foregå ved brug af den gode webservice (DGWS) (STS-signerede IDkort, niveau 3).Internt anvendes usignerede DGWS niveau 1 ID-kort til kommunikation mellem frontend og backend.

Ændringslog


Version

Dato

Ændring

Ansvarlig

0.1

2011-06-15

Initielt dokument

Trifork

0.2

2011-07-27

Ændringer jf. databaseskema indeholdende generelle notifikationer

Trifork

0.3

2011-08-10

Opsplitning af dokumentation jf. BRS og GOS opsplitning

Trifork

0.4

2011-10-05

Tilføjelse af information om eksternt "Sikrede" register fra Stamdata

Trifork

0.5

2013-10-21

Opdateret SVN link

Trifork

0.6

2017-03-10

Tilpasset til BRS2

Trifork

0.7

2017-03-14

Rettet betegnelser på NSP-miljøer

Trifork

0.82019-07-12Tilføjet mulighed for registrering med SOR kodeKvalitetsIT
0.92019-11-11Opdateret afsnit omkring LPR3KvalitetsIT
0.102020-09-30Siden er opdateret med flere oversigtsdiagrammer over relays og opslag.
Desuden ændring  til  beskrivelse af de forskellige relays og opslag.
KvalitetIT




...