Page History
...
I praksis implementeres de påkrævede tekniske og organisatoriske foranstaltninger af de enkelte serviceudbydere.
For at gøre det nemmere at verificere en aktuel behandlingsrelation, tilbyder Sundhedsdatastyrelsen en national behandlingsrelationsservice (efterfølgende ”BRS”), som alle udbydere af nationale sundheds-it tjenester kan anvende til at verificere eksistensen og kvaliteten af en behandlingsrelation. Servicen opsamler og anvender informationer om eksisterende behandlingsrelationer fra blandt andet nationale registreringer om aktiviteter i sundhedsvæsnet.
Formålet med BRS er at gøre det muligt for serviceudbydere at forbedre de eksisterende sikkerhedsforanstaltninger, herunder muligheden for at målrette og effektivisere eksisterende stikprøvetagninger.
BRS udstilles på NSP (både dNSP og cNSP), og det er derfor teknisk muligt at få adgang til servicen både fra regionale it-systemer (dNSP) og fra it-systemer, der gør brug af den central NSP-instans (cNSP).
Der henvises til den tekniske dokumentation for BRS via følgende link: NSP-komponenter.
Ud over den tekniske dokumentation er der også følgende overordnede dokumentation tilgængelig:
Behandlingsrelationsservicen - Guide til Anvendere
Opsamlings- og notifikationsservice - Guide til anvendere
For anvender af BRS anvendes url for det valgte endpoint med tilføjelse: brs-nsp/service/brs -se Opsamlings og notifikationsservice - Guide til anvendere
Eksempel på endpoint i testmiljøerne (dNSP i TEST2-miljøet): http://test2-dnsp.ekstern-test.nspop.dk:8080/brs-nsp/service/brs
Følgende standarder og begreber bør være kendt hos udviklerne:
- DGWS (version 1.01) her. Eksternt link hos Medcom.
- MOCES, VOCES og FOCES (Digital Signatur)
- NSP infrastrukturens vigtigste infrastrukturkomponenter: STS, GW og DCC (se Inventory - NSP-komponenter)
- SEAL (Java her eller .NET)
- SOSI Library Programmers Guide
Baggrund og formål
Med behandlingsrelation menes, at sundhedspersonen har en aktuel kontakt til borgeren. Det er i sundhedsloven nærmere defineret som:
...
At patienten skal være »i behandling« på den behandlingsenhed, som sundhedspersonen er tilknyttet, dækker over enhver form for behandling, jf. sundhedslovens § 5, herunder ambulant behandling, indlæggelse, for-og efterundersøgelser m.v.
(Sundhedsloven, Bemærkninger til §42a)
*Dokumentationen af NSP services og komponenter på NSPOP omfatter udelukkende NSP produktionsmiljøet og ikke NSP’s øvrige miljøer. Det er muligt at få information og indblik i tilstanden på et af de øvrige miljøer via de gængse kommunikationsveje.
--------------------
Behandlingsrelation betyder, at sundhedspersonen har en aktuel kontakt til borgeren. Det er i sundhedsloven nærmere defineret som:
At patienten skal være »i behandling« på den behandlingsenhed, som sundhedspersonen er tilknyttet, dækker over enhver form for behandling, jf. sundhedslovens § 5, herunder ambulant behandling, indlæggelse, for-og efterundersøgelser m.v. (Sundhedsloven, Bemærkninger til §42a) |
---|
Informationen om, at en patient er ”i behandling”, er i princippet en afledt information, der kan bekræftes ved opslag i forskellige registre herunder:
- Den nationale Henvisningsformidling (Kilde: DNHF)
- Landspatientregistret (Kilde: LPR3)
- Sygesikringsregistret - Ydelser/fx Speciallæger (Kilde: SSR)
- Sygesikringsregistret - Sikrede/Egen læge (Kilde: SSR)
Nærværende produkt er en it-teknisk løsning (en service), der henter informationer fra registrene ovenfor, og på forespørgsel returnerer svar på, hvor meget evidens, der er for en aktuel behandlingsrelation på forespørgselstidspunktet.
Derudover består produktet af services til opsamling og notifikation. Disse to services er blevet anvendt til at etablere en mekanisme til opfølgning på behandlingsrelationer. Opfølgning på behandlingsrelationer er nødvendig, fordi de nationale registre opdateres på bagkant af behandlinger, og det derfor med den nuværende opdateringsfrekvens af nationale registre, ikke er muligt at garantere opdaterede svar i behandlingsøjeblikket.
It-løsningen, som genererer en opfølgning på behandlingsrelation, gør det muligt for en serviceudbyder at bestille en verifikation af en behandlingsrelation. Opfølgningsservicen modtager bestillingen og foretager efterfølgende opslag i registrene, indtil enten det ønskede verifikationsniveau opnås, eller den af serviceudbyderen angivne tidsfrist udløber.
Resultatet af verifikationen stilles efterfølgende til rådighed på NSP for den pågældende serviceudbyder.
BRS erstatter ikke eksisterende sikkerhedsforanstaltninger, men kan indgå i foranstaltningerne og bidrage til at målrette sikkerhedsindsatsen og derigennem styrke verificeringen af en aktuel behandlingsrelation imellem patient og sundhedsperson.
BRS udbydes på NSP, så servicen er tilgængelig for alle sundhedsvæsenets parter under fælles og velkendte vilkår. BRS giver mulighed for at serviceudbydere på en ensartet og veldefineret måde kan tilgå informationer fra en række relevante registre med henblik på at kunne vurdere, om der er tilstrækkelig evidens for en given behandlingsrelation.
BRS udstilles på NSP (både dNSP og cNSP), og det er derfor teknisk muligt at få adgang til servicen både fra regionale it-systemer (dNSP) og fra it-systemer, der gør brug af den central NSP-instans (cNSP).
Til brug for at håndtere data er linket til SOR benyttes en intern NSP microservice SORES til SOR/SHAK mapning og opslag.
HTML |
---|
<iframe src="https://archi.nspop.dk/NSP/570928ca/views/ea961ef8-7a3c-4cd1-b60b-1e2401a3c1a1.html" name="test" height="540" width="800">You need a Frames Capable browser to view this content.</iframe> |
* Hver kasse i ovenstående diagram har en kort forklaring, som kommer frem i et nyt browservindue, når der klikkes på kassen.
Forretningsmæssig motivation
Behandlingsrelationsservicen giver en enkel måde at verificere og dokumentere, at en sundhedspersons opslag på en borger er foretaget på baggrund af en behandlingsrelation. Servicen giver etablerer dermed en kosteffektiv, systemteknisk overholdelse af gældende lovgivning.
- BRS formulerer og tilbyder en ensartet klassifikation af behandlingsrelationer, der kan bruges på tværs af services og i en lang række anvendelsesscenarier, hvor der er krav til kvaliteten af en given behandlingsrelation. BRS giver således en fælles fortolkning af
Informationen om, at en patient er ”i behandling”, er i princippet en afledt information, der kan bekræftes ved opslag i forskellige registre herunder:
- Den nationale Henvisningsformidling (Kilde: DNHF)
- Landspatientregistret (Kilde: LPR3)
- Sygesikringsregistrets ydelser - tabellen
register_nofitications/SSR
(Kilde: SSR) - Sygesikringsregistret - tabellen
stamdata/Sikrede
(Kilde: SSR)
Nærværende produkt er en it-teknisk løsning (en service), der henter informationer fra registrene ovenfor, og på forespørgsel returnerer svar på, hvor meget evidens, der er for en aktuel behandlingsrelation på forespørgselstidspunktet.
Derudover består produktet af services til opsamling og notifikation. Disse to services er blevet anvendt til at etablere en mekanisme til opfølgning på behandlingsrelationer. Opfølgning på behandlingsrelationer er nødvendig, fordi de nationale registre opdateres på bagkant af behandlinger, og det derfor med den nuværende opdateringsfrekvens af nationale registre, ikke er muligt at garantere opdaterede svar i behandlingsøjeblikket.
It-løsningen, som genererer en opfølgning på behandlingsrelation, gør det muligt for en serviceudbyder at bestille en verifikation af en behandlingsrelation. Opfølgningsservicen modtager bestillingen og foretager efterfølgende opslag i registrene, indtil enten det ønskede verifikationsniveau opnås, eller den af serviceudbyderen angivne tidsfrist udløber.
Resultatet af verifikationen stilles efterfølgende til rådighed på NSP for den pågældende serviceudbyder.
Opfølgning på behandlingsrelation gør det lettere at evaluere handlinger foretaget af sundhedsfaglige på nationale services, idet opfølgningsservicen gennemfører verifikationen og klassificerer behandlingsrelationen til efterfølgende brug hos serviceudbyderen.
Forretningsmæssig motivation
Behandlingsrelationsservicen giver en enkel måde at verificere og dokumentere, at en sundhedspersons opslag på en borger er foretaget på baggrund af en behandlingsrelation. Servicen giver etablerer dermed en kosteffektiv, systemteknisk overholdelse af gældende lovgivning.
- BRS formulerer og tilbyder en ensartet klassifikation af behandlingsrelationer, der kan bruges på tværs af services og i en lang række anvendelsesscenarier, hvor der er krav til kvaliteten af en given behandlingsrelation. BRS giver således en fælles fortolkning af begrebet behandlingsrelation.
- BRS giver mulighed for at optimere og effektivisere den opfølgende kontrol ved for eksempel at foretage mere kvalificerede stikprøvekontroller.
- En bagudrettet, manuel opfølgning på baggrund af ikke-autoriseret eller utilsigtet informationsadgang er en omkostningstung og ressourcekrævende proces. Ikke mindst er arbejdet med at identificere sandsynlige overtrædelser meget ressourcekrævende.
...
- Den sikkerhedsmæssige opfølgningsservice giver en systemteknisk mulighed for automatisk at følge op på, om de formelle regler og relevanskriterier for adgang til sundhedsdata rent faktisk er opfyldt.
- Opfølgningsservicen udstiller et ensartet workflow til at oprette, lagre og afvikle sikkerhedsmæssig hændelser ved brug af nationale services.
Servicen tilbyder en høj grad af automatisering af ovenstående workflow til erstatning for en omfangsrig, bagudrettet, manuel opfølgning.
...
Behandlingsrelationsregler
BRS udbydes på NSP, så servicen er tilgængelig for alle sundhedsvæsenets parter under fælles og velkendte vilkår. BRS giver mulighed for at serviceudbydere på en ensartet og veldefineret måde kan tilgå informationer fra en række relevante registre med henblik på at kunne vurdere, om der er tilstrækkelig evidens for en given behandlingsrelation.BRS klassificerer behandlingsrelationer på en ordnet skala, arrangeret efter ”styrken” af behandlingsrelationsevidens, klassificerer behandlingsrelationer på en ordnet skala, arrangeret efter ”styrken” af behandlingsrelationsevidens, hvor ”A+” pt. er den kategori, der beskriver relationer med stærkest evidens for en aktuel behandlingsrelation.
Skalaen for klassifikationerne er:
Kategori | Navn | Beskrivelse | Anbefalet tolkning | |
---|---|---|---|---|
A+ | Direkte behandlingsrelation | Eksplicit relation (f.eks. henvisning) mellem navngiven behandler og navngiven patient på et kendt tidspunkt. | Behandlingsrelationer i denne kategori er for tiden de bedst dokumenterede, og det anbefales, derfor at betragte kategorien A+ relationer som værende verificerede og kræver ikke yderligere tiltag. | |
A | Samme tid, samme behandlingssted | Patient og Behandler var på samme behandlingssted på samme tid. | Det anbefales at betragte kategori A relationer som værende verificerede og kræver ikke yderligere tiltag. | |
B+ | Generel behandlingsrelation | Samme behandlingssted | Patient og Behandler var på samme behandlingssted (sygehus - gælder kun LPR3) på samme tid. | Med det nuværende datagrundlag anbefales det at lade opfølgningen pågå i 90 dage med en forventning om at opnå kategori A eller bedre. |
B | Generel behandlingsrelation | Generel behandlingsrelation, f. | Generel behandlingsrelation, f.eks. at læge er patientens ”egen læge”. | Med det nuværende datagrundlag anbefales det at lade opfølgningen pågå i 90 dage med en forventning om at opnå kategori A eller bedre. |
C | Historisk betinget behandlingsrelation | Historisk betinget behandlingsrelation. Patient og behandler har været i kontakt tidligere. | Med det nuværende datagrundlag anbefales det at lade opfølgningen pågå i 90 dage med en forventning om at opnå kategori A eller bedre. | |
D | Kan ikke afklares pt. | Ingen evidens for nuværende. | Med det nuværende datagrundlag anbefales det at lade opfølgningen pågå i 90 dage med en forventning om at opnå kategori A eller bedre. | |
E | Kan ikke afklares | Ingen evidens hverken nu eller senere. | Behandlingsrelationer i denne kategori er ikke verificerede, og kan heller ikke blive det senere. |
I nogle tilfælde vil der være forsinkelser i registreringen af informationerne i kilderegistrene, og dokumentationen for relationen bliver mere sikker over tid, som illustreret nedenfor:
Gliffy Diagram | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
Registre (Evidenskilder)
Sygesikringsregistret (også kendt som "ydelsesregistret"):
- Match på ydernummer, patient cpr og dato (interval bestående af start- og slutdato): Kategori A
- Match på ydernummer, patient cpr, men ikke dato: Kategori C
- Ingen af ovenstående, og testet interval er max 62 dage (konfigurerbart) siden: Kategori D
- Ingen af ovenstående: Kategori E
- Forespørgsler, hvor ydernummer ikke indgår: Kategori E
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
- Match på ydernummer, patient cpr og dato: Kategori B
- Match på ydernummer og patient cpr, men ikke dato: Kategori C
- Ingen af ovenstående, og testintervallet er max 10 dage siden: Kategori D
- Ingen af ovenstående: Kategori E
- Forespørgsler, hvor ydernummer ikke indgår: Kategori E
Henvisningshotellet (REFHOST):
Mulighed for intern BRS-mapning fra SOR-kode til SHAK inden opslag. REFHOST-kilden benytter SHAK som nøgle.
- Match på "STED", patient cpr, yder cpr og dato: Kategori A+
- Match på "STED", patient cpr og dato: Kategori A
- Match på "STED", patient cpr, men ikke dato: Kategori C
- Ingen af ovenstående, og testintervallet er max 2 dage siden: Kategori D
- Ingen af ovenstående: Kategori E
LPR:
Mulighed for intern BRS-mapning fra SOR-kode til SHAK inden opslag. LPR-kilden benytter SHAK som nøgle.
- Match på SKS afdelingskode, patient cpr og dato (Lookup overlapper med admitted): Kategori A
- Match på SKS sygehuskode, patient cpr og dato (Lookup overlapper med admitted): Kategori B
- Match på sks, patient cpr: Kategori C
- Ingen af ovenstående: Kategori E
LPR3:
Mulighed for intern BRS-mapning fra SHAK til SOR kode. LPR3-kilden benyttes SOR-kode som nøgle. LPR3-data forefindes med nedenstående typer, som benyttes af reglerne:
- F: FORLOEBSELEMENT
- K: KONTAKT
- P: PROCEDURE
- I: INITIEL_HENVISNING
- H: HENVISNING
- R: RESULTATINDBERETNING
- O: OPHOLDSADRESSE
Reglerne er således:
- Match på SOR afdelingskode eller underafdeling, patient cpr, dato (Lookup overlapper med admitted) og type F, K, P, I eller H: Kategori A
- Match på SOR sygehuskode, dato (Lookup overlapper med admitted) og type og type F, K, P, I eller H: Kategori B+
- Match på SOR afdelingskode eller underafdeling, patient cpr, dato (Lookup overlapper med admitted) og type R eller O: Kategori B
- Match på SOR afdelingskode eller underafdeling og patient cpr: Kategori C
- Ingen af ovenstående: Kategori E
Beregning af om der skal bestilles opfølgning
Følgende logik afgør om der skal bestilles opfølgning:
1. Der tjekkes om der skal laves follow up. Det sker på baggrund af parametrene acceptableRelations, followupRelations og worstRelation (altid E)
Logikken til dette er:
- Hvis worstRelation (E) er stærk nok i forhold til acceptableRelations returneres der falsk til at der skal laves follow up.
- Hvis followupRelations er ALL returneres der sandt til at der skal laves follow up.
- Hvis worstRelation (E) er stærk nok i forhold til followupRelations så returneres der falsk ellers returneres der sandt.
Hvis punkt 1 returnerer sandt: bestilles der opfølgning og der returneres E til brugeren.
Hvis punkt 1 returnerer falsk: udfør beregningen på baggrund af actual relations (se logikken punkt 2).
2. Der tjekkes om der skal laves follow up. Det sker på baggrund af parametrene acceptableRelations, followupRelations og actual relations.
Logikken til dette er:
- Hvis actualRelation er stærk nok i forhold til acceptableRelations returneres der falsk til at der skal laves follow up.
- Hvis followupRelations er ALL returneres der sandt til at der skal laves follow up.
- Hvis actualRelation er stærk nok i forhold til followupRelations så returneres der falsk ellers returneres der sandt.
Hvis punkt 2 returnerer sandt: bestilles der opfølgning og actual relations returneres til brugeren.
Hvis punkt 2 returnerer falsk: der bestilles ikke opfølgning
Logikken i punkt 1 udføres ikke hvis property dk.nsi.brs.extended.followup.enabled er sat til falsk
I nogle tilfælde vil der være forsinkelser i registreringen af informationerne i kilderegistrene, og dokumentationen for relationen bliver mere sikker over tid, som illustreret nedenfor:
Gliffy Diagram displayName brsdok-opfolgning-motivation name brsdok-opfolgning-motivation pagePin 6
Tjenesteudbyderen kan ”bestille” en opfølgning hos servicen (BRS opsamling), hvorefter opfølgningen jævnligt vil pågå indtil der enten er opnået den forventede ”styrke” af behandlingsrelationen, eller der er gået for lang tid siden bestillingen.
Hvor længe opfølgningen skal foregå og hvilken grad af evidens, der forventes at blive opnået, afgøres af bestilleren.
Opfølgning på behandlingsrelation gør det lettere at evaluere handlinger foretaget af sundhedsfaglige på nationale services, idet opfølgningsservicen gennemfører verifikationen og klassificerer behandlingsrelationen til efterfølgende brug hos serviceudbyderen.
En typisk logopfølgning består af et it-job, der gennemføres med jævne mellemrum, f.eks. hver måned. Jobbet løber loggen igennem og udtager relativt få stikprøver. Disse stikprøver efterprøves enten it-teknisk eller manuelt. Nedenfor er illustreret, hvordan udtagningen af stikprøver kan optimeres ved at udtage flere stikprøver blandt adgange, hvor behandlingsrelationerne har lav eller ingen evidens og færrest blandt relationer med god evidens. Dette bør sikre, at der udtages langt flere relevante prøver, og at opfølgningen – f.eks. i form af en dialog med den pågældende bruger – kan foretages med højere kvalitet.
Gliffy Diagram displayName brs stikprover name brs stikprover pagePin 2
Versioner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Property "extended followup" er udgået og er blevet fjernet fra koden og dokumentationen.
Status-check af SORES-forbindelse.
BRS Unit-test fejler (platforms-afhængighed)
Ensretning af ydernummver-håndtering i BRS
|
Service til opfølgning på behandlingsrelationer, som navnet antyder, en it-service, der tilbyder sundhedsvæsenets parter (f.eks. andre nationale tjenesteudbydere som angivet i figuren nedenfor) at følge op på graden af evidens for en aktuel behandlingsrelation. Tjenesteudbyderen kan ”bestille” en opfølgning hos servicen (BRS opsamling), hvorefter opfølgningen jævnligt vil pågå indtil der enten er opnået den forventede ”styrke” af behandlingsrelationen, eller der er gået for lang tid siden bestillingen.
Hvor længe opfølgningen skal foregå og hvilken grad af evidens, der forventes at blive opnået, afgøres af bestilleren.
Arkitekturen for BRS og samspillet mellem de konkrete BRS services er illustreret på figuren nedenfor:
Gliffy Diagram displayName Forretningsdok BRS Arkitektur name Forretningsdok BRS Arkitektur pagePin 11
BRS indeholder følgende:
- Integration med evidenskilderne: Integration med evidenskilderne sker i form af jævnlig opdatering af lokal database med data for disse.
- Behandlingsrelationsservice: Service til beregning af styrken af en behandlingsrelation. Beslutningsflowet for BRS for de forskellige evidenskilder er dokumenteret detaljeret i BRS - Design- og Arkitekturbeskrivelse.
- BRS Opsamlingsservice: Service til bestillinger af beregninger af behandlingsrelation
- BRS Notifikationsservice: Service til afhentning af evidensniveau for bestilte beregninger (via Opsamlingsservice)
- BRS Opfølgningsservice: Service til periodisk (gen)beregning af styrken af en behandlingsrelation for en bestilt opfølgning.
BRS erstatter ikke eksisterende sikkerhedsforanstaltninger, men kan indgå i foranstaltningerne og bidrage til at målrette sikkerhedsindsatsen og derigennem styrke verificeringen af en aktuel behandlingsrelation imellem patient og sundhedsperson.
Anvendelsesscenarier
BRS kan anvendes på forskellige måder af udbydere af nationale services. Den optimale anvendelse af BRS kan afhænge af systemtypen, hvorledes udbyderens tjeneste bliver anvendt, krav til særlig høj grad af robusthed hos tjenesteudbyderen etc.
I nogle tilfælde vil den samme tjenesteudbyder endda med fordel kunne anvende servicen på flere forskellige måder.
Nedenfor er kort beskrevet to anvendelsesscenarier:
- Anvendelse af BRS til on-line opslag
- Anvendelse af BRS til opfølgende kontrol
Scenarie 1: Anvendelse af BRS til on-line opslag
I dette anvendelsesscenarie anvender en national service BRS i forbindelse med on-line opslag. Det er op til servicen, der forespørger BRS, hvordan svaret anvendes.
Scenarie 2: Anvendelse af BRS til opfølgende kontrol
Nationale tjenester udfører typisk opfølgende kontrol ved stikprøveudtagning i loggen over adgange.
En typisk logopfølgning består af et it-job, der gennemføres med jævne mellemrum, f.eks. hver måned. Jobbet løber loggen igennem og udtager relativt få stikprøver. Disse stikprøver efterprøves enten it-teknisk eller manuelt. Nedenfor er illustreret, hvordan udtagningen af stikprøver kan optimeres ved at udtage flere stikprøver blandt adgange, hvor behandlingsrelationerne har lav eller ingen evidens og færrest blandt relationer med god evidens. Dette bør sikre, at der udtages langt flere relevante prøver, og at opfølgningen – f.eks. i form af en dialog med den pågældende bruger – kan foretages med højere kvalitet.
Gliffy Diagram displayName brs stikprover name brs stikprover pagePin 2
Henvisninger
Se produktbeskrivelsen for BRS her: Behandlingsrelationsservice - Produktbeskrivelse
Se produktbeskrivelsen for BRS Opfølgningsservice se: Produktbeskrivelse Opfølgning.
Ceritfikatoplysninger (Virksomheds-OCES) skal anvendes for at benytte behandlingsrelationsservice.
Organisationen bag anvendersystemet skal indgå en serviceaftale med Sundhedsdatastyrelsen via NSP Operatøren.
Versioner | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Release 2.0.9 (og tidligere) Se https://svn.nspop.dk/svn/components/brs/trunk/Changelog Release 2.0.10 Leverancen er tagget som: release-2.0.10 Releasen indeholder nedenstående JIRA. Jira | | |||||||||||
server | NSI JIRA | columns | key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution
|
Der er tilføjet en status (lastSuccesfullBatch) på /brs-backend/status der signalerer hvornår sidste successfulde batch er håndteret (modsat alle batch er håndteret som eksisterende status (lastSuccesfullRun) signalerer )
4954
- Release 2.0.28
Leverancen er tagget som: brs-2.0.28
Releasen indeholder nedenstående Jira sager.Jira server NSI JIRA
columnIds
issuekey,summary,
issuetype,created,updated,
duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
Der er ændret således, at SOR data gælder hele den dag, som gyldighedsperioden indikerer og ikke bare først på dagen.
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
Der er ændret således, at det nu er muligt at sende SOR kode ind som OrganisationIdentifier i BRS registeringen. Følgende dele af BRS er justeret til:
- Henvisningshotel (REFHOST) evidenskilde med SOR/SHAK mapning
- Landspatientregister (LPR2) evidenskilde med SOR/SHAK mapning
- LPR3 evidenskilde fungerer også uden mapning via SHAK
4697 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
5347
- Release 2.0.
- 29
Leverancen er tagget som:
- brs-2.0.
- 29
Releasen indeholder nedenstående
- Jira sager.
Jira server NSI JIRA
columnIds
issuekey,summary,
issuetype,created,updated,
duedate,assignee,reporter,priority,status
,resolution columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c
Sikrede (AssignedDoctor) forsøger nu at mappe SOR til ydernummer vha SOR opslags servicen, hvis SOR sendes med istedet for ydernummer
Henvisningshotel (REFHOST) forsøger nu at mappe SOR til ydernummer/SHAK vha SOR opslags servicen, hvis SOR sendes med istedet for ydernummer/SHAK
Funktionaliteten kan slåes til og fra med property dk.nsi.brs.relayer.sorls.all.enabled. Propertien deles med andet logik også.
-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-5307 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
5393 Jira server NSI JIRA
columnIds
issuekey,summary,
issuetype,created,updated,
duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
5122
- Release 2.0.
- 30
Leverancen er tagget som:
- brs-2.0.
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
- 30
Releasen indeholder nedenstående Jira sager.Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS
-5525
- Release 2.0.31
Leverancen er tagget som: brs-2.0.31
Releasen indeholder nedenstående Jira sager.Jira server NSI JIRA
serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
4697
- Release 2.0.
- 32
Leverancen er tagget som:
- brs-2.0.
- 32
Releasen indeholder nedenstående
- Jira sager.
Jira server NSI JIRA
serverId
Fjernet fejl ved kald med SOR kode, da SDS-3926 og SDS-3656 tillader opslag med SOR
e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-4697
- Release 2.0.23.
- 2
Leverancen er
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
- .23.2/ og indeholder følgende
Jira server NSI JIRA
columnIds
issuekey,summary,
issuetype,created,updated,
Leverancen er tagget som: release-2.0.15
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
6047
- Release 2.0.23.
- 3
Leverancen er
Releasen indeholder nedenstående JIRA..16
- .23.3/ og indeholder følgende
Jira server NSI JIRA
serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
6362
- Release 2.0
Leverancen er tagget som: release
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
- .33
Leverancen er findes her: https://svn.nspop.dk/svn/components/brs/tags/brs-2.0.
- 33/ og indeholder følgende
Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
Leverancen er tagget som: release
6170
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
- Release 2.0.34
Leverancen er findes her: https://svn.nspop.dk/svn/components/brs/tags/brs-2.0.
- 34/ og indeholder følgende:
Property "extended followup" er udgået og er blevet fjernet fra koden og dokumentationen.
Jira server NSI JIRA serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-
4697
- Release 2.0.19
Leverancen er tagget som: release35
Leverancen findes her: https://svn.nspop.dk/svn/components/brs/tags/brs-2.0.19
Releasen indeholder nedenstående JIRA.35/ og indeholder QA rettelser til følgende:
-bc53-f7a235a8cd61Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439 key SDS-4040
Status-check af SORES-forbindelse.
-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-5525
Leverancen er tagget som: release-2.0.20
Releasen indeholder nedenstående JIRA.Jira server NSI JIRA serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-4150
BRS Unit-test fejler (platforms-afhængighed)
4697 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
Leverancen er tagget som: release-2.0.21
Releasen indeholder nedenstående JIRA.Jira server NSI JIRA columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-4151
Ensretning af ydernummver-håndtering i BRS
5307 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution
Leverancen er tagget som: release-2.0.22
Releasen indeholder nedenstående JIRA.
(Fejlrettelse, håndtering af ydernummeret '000000')Jira server NSI JIRA columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-4151 5393 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-41805122 Jira server NSI JIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution server NSI JIRA columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-44876170
- Release 2.0.23Leverancen indeholder nedestående Jira36
Leverancen findes her: https://svn.nspop.dk/svn/components/brs/tags/brs-2.0.36/ og indeholder rettelser til følgende:
BRS log tilføjselser/ændringerJira server NSI JIRAJIRA columnIds issuekey,summary,issuetype,created,updated,duedate,assignee,reporter,priority,status,resolution columns key,summary,type,created,updated,due,assignee,reporter,priority,status,resolution serverId e64c3bc3-001c-3439-bc53-f7a235a8cd61 key SDS-4726 5307
BRS er udviklet, driftet og vedligeholdt af SDS, og alle henvendelser skal foregå gennem National Servicedesk: https://www.nspop.dk/display/resources/Indberetning+til+Service+Desk
BRS er deployeret i produktion og i de nationale testmiljøer.
Page properties | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|