Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Processen gælder for alle ændringer til platformen. Driftsmæssige problemstillinger (kritiske eller mindre < 10 timer), kan håndtes i et forenkelt flow, hvor de går direkte til operativ planlæging. Alle kan oprette RFC'er/ændringsanmodninger til NSP direkte fra NSPOP. Ændringsanmodning går automatisk til SDS, der varetager initiel screening og håndtering i forhold til Change Advisory Board (CAB) bestående af SDS og QA. 
CAB tager stilling til, om ændringsanmodningen kan sendes til udviklingsestimering hos leverandører/QA/Drift og igen efter udviklingsestimering om ændringsanmodningen skal sendes videre til planlægning/prioritering. Prioritering af ændringsanmodninger sker ikke på CAB. Det sker hos PO.

Når eksterne anvendere opretter en supporthenvendelse på NSPOP (via national service desk), som ender som en RFC i PO .obacklog, er det POs ansvar at kontakte opretter (reporter):

  1. Med information om, at sagen er oprettet som RFC, hvem der er kontaktperson og hvad opretter kan forvente ift. levering til test og prod.
  2. Kontakte opretter i så god tid som muligt ved væsentlige ændringer, herunder ændringer i funktionalitet og leveringsdatoer til test og prod.
  3. Opdatere sagen med information, hver gang opretter er blevet informeret.


Processen forløber efter nedenstående flow. 

...