Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Baggrund

Som et led i den løbende vedligeholdelse af NSP skal hver komponent regulært igennem et inventory-tjek. Ideen med dette er at give Product Owner for komponenten en mulighed for dels at få et overblik over tilstanden, dels at igangsætte vedligeholdelsesopgaver. Et inventory-tjek udføres både af PO'en, platformsleverandøren og vedligeholdelsesleverandøren i hver sin RFC.

Vejledning

Inventory-tjekket gennemføres ved at udfylde skemaet i hver inventorys RFC. Hver række indeholder et målepunkt/attribut og for hver af disse er der beskrevet det forventede udfaldsrum. Skemaet udfyldes ved at kopieres første kolonne ind i en kommentar og indsætte værdierne i en ny kolonne. Hvis der er yderligere noter til en attribut end der kan være i et skema, skrives disse under skemaet så det tydeligt fremgør hvilken attribut noten omhandler.
Der er en del attributter med udfaldsrummet "Ja / Nej / Mangler", her er det vigtigt at skelne mellem om en komponent burde have en bestemt attribut eller om det er korrekt at denne ikke er til stede.

Opfølgning

Når sagen er leveret til QA tjekkes værdierne igennem af kvalitetssikringen og herefter fører PO'en dem ind i et samlet NSP Inventory.

Product owner check list 

Product owners gennemgår komponent-tjeklisten, efter den er blevet QA-godkendt. Udfylder efterfølgende statuslisten og gemmer den i nspop, og tilføjer dens link til komponentens oversigtsside..

Attribut

Udfaldsrum

Komponentens navnfx: dokumentdelingsservice
Dato for udfyldelsedd-mm-yyyy
Hvornår er der sidst lavet gennemgang af 3. parts biblioteker?dd-mm-yyyy
Er der større mangler i dokumentationenJa / Nej
Hvornår udløber produktions-certifikaternedd-mm-yyyy (Spørg Netic)

Platform attributter - Arosii

Inventory list

...

Attribut

...

Udfaldsrum

...

Se: NSP - komponent inventory list