Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.


← I menuen til venstre er der flere niveauer af arkitekturarbejde, der beskriver flows, sammenhænge og forventninger til løsningen.

Image Added

Problemstillingen og Løsningen i tekstform

  • En Borger, der snart Unge kan fremover fortsætte i kommunal tandpleje frem til de fylder 22 år. En måned inden borgeren fylder 22 år, får i sin digitale postkasse en opfordring til at vælge ny tandlæge i den private sektor.
    I beskeden er der et link til "Din Digitale Tandlægevælger" skal vedkommende modtage en Digital Post besked med et link til den nye tandlæge-vælger løsninger Sundhed.dk.
    • Vi skal etablere løsningen, der dagligt sender digitale post beskeder på baggrund af udtræk fra CPR
  • Når en borger vælger ny tandlæge i "Din Digitale Tandlægevælger" sendes valget til en NSP-service
    • Vi skal etablere denne NSP service og den bagvedliggende database.
  • NSP-servicen/Backoffice sender en besked til tandlægen med opfordring til at afgøre om der er plads til borgeren i deres klinik.
    Det sker gennem EDI netværket. I beskeden til tandlægen er der to HTTP-links: en til accept og en til afvisEDI-portalen håndterer svaret fra tandlægen og sender valget videre til NSP.
    • Vi skal etablere integrationen til EDI gateway-portalen.
  • Når et af de to links aktiveres, rammes en webserver hos SDStandlægen gennem EDI-portalen accepterer eller afviser en anmodning, sender EDI-portalen svar til en webservice på NSP, der registrerer valget i den centrale database.
    • Vi skal etablere den
    • webserver
    • webservice, der modtager tandlægens beslutning
  • Endelig er der nogle påmindelsesopgaver (hvis borger ikke reagerer eller hvis tandlæge ikke reagerer) samt lidt 'housekeeping'.
    • Vi skal udforme disse jobs.

...

    • .