Page History
...
Udtræk af svartid og antal kald fordelt over testens løbetid vises i følgende grafer:
Data serier i grafen er:
- DurationAverage (rød): den gennemsnitlige svartid (ms) for hvert minut
- Iterationer (sort) er baseret på det tidstempel, som findes i loggen
Data serier i grafen er:
- NoOfCalls (blårød): det gennemsnitlige antal kald hvert minut
- Iterationer (sort) er baseret på det tidstempel, som findes i loggen
...
Tabellen ovenfor viser også, at det antal kald, der tager mere end 500 ms er så lavt, at kravet om med, at 95 % skal være under 500 ms, er overholdt.
Vi er inden for performance kravene.
...
Derfor konkluderes det, at ud fra JMeter loggens data, er performance kravets forudsætning om 2 kald så rigeligt overholdt.
Baggrundsbelastning
TODO
Access log data
- Baggrundsbelastning
- Notifikation broker skal lave 40 adviseringer per sekund fordelt ligeligt på 20 udvalgte pullpoints
- Dvs. 2 adviseringer per pullpoint per sekund
Access log data
Denne log findes for hver applikations server (docker Denne log findes for hver applikations server (docker container).
Her findes data for hvert enkelt kald, der er lavet til notification broker services, herunder hvor lang tid et kald har taget (Duration). Ved at kigge på de kald, der er foretaget til servicen kan den gennemsnitlige tid et kald tager beregnes.
...
De beregnede data er antal kald, kald per sekund i gennemsnit (hver iteration er 900 sekunder), gennemsnitlig tidsforbrug per kald i millisekunder samt antal kalder større eller lig med 500 millisekunder.
| Applikations server | Iteration | HttpCode svar | Antal kald | Kald per sekund | Tidsforbrug (ms) | Kald >= |
|---|
| 10.000 ms | ||
|---|---|---|
| docker01.bo.stage.nsp.netic.dk | 1 | 200 |
| 24.075 | 26,8 | 148 | 0 (0 %) | |
| 2 | 200 |
| 40.705 | 45,2 | 136 | 0 (0 %) |
| 3 | 200 |
| 49.131 | 54,6 | 141 | 0 (0 %) |
| 4 | 200 |
| 50.034 | 55,6 | 141 | 0 |
| (0 %) | ||
| docker02.bo.stage.nsp.netic.dk | 1 | 200 |
| 24.074 | 26,7 | 151 | 0 |
| (0 %) | ||
| 2 | 200 |
| 40.705 | 45,2 | 142 | 0 (0 %) |
| 3 | 200 |
| 49.131 | 54,6 | 148 | 0 (0 %) |
| 4 | 200 |
| 50.036 | 55,6 | 148 | 0 (0 %) |
Udtræk af svartid og antal kald fordelt over testens løbetid vises i følgende grafer:
Data serier i grafen er:
- DurationAverage (rød): den gennemsnitlige svartid (ms) for hvert minut
- Iterationer (sort) er baseret på det tidstempel, som findes i loggen
Data serier i grafen er:
- NoOfCalls (blårød): det gennemsnitlige antal kald hvert minut
- Iterationer (sort) er baseret på det tidstempel, som findes i loggen
...
Af tabel og grafer fremgår det, at jo flere nodes og tråde (disse øges per iteration) jo flere kald kommer der igennem per sekund. Tallene svarer overens (summen for de 2 servere) med de tal JMeter kom frem til som throughput.
Derimod har svar tiden ved en øgning af nodes/tråde en nogenlunde konstant gennemsnits svartid. Den øges ikke som det ses ved notification broker testen.
Det ses (tydligst i tabellen), at jo flere nodes/tråde jo højere bliver svar tiden. Performance kravet er under 250 5.000 ms i gennensnit ved 10 adviseringer 2 kald per sekund. Ovenstående tabel viser, at ved iteration 1 er svartiden 9 148 ms, og tidligere fremgik det at througput her var 400 153 kald per sekund.
Tabellen ovenfor viser også, at det antal kald, der tager mere end 500 10.000 ms er så lavt, at kravet om 0, og dermed er kravet med, at 95 % skal være under 500 10.000 ms er , overholdt. Og dermed også kravet om 99 % skal være under 20.000 ms.
Vi er inden for performance kravene.
**
...
- Baggrundsdata:
- 1 topic
- 1.000 pullpoints på dette topic (20 af disse bruges aktivt under testen)
- Hver pullpoint har en unik idliste med hver 3000 id'er
- Der behøver ikke være beskeder på tipic inden testen starter
- Baggrundsbelastning
- Notifikation broker skal lave 40 adviseringer per sekund fordelt ligeligt på 20 udvalgte pullpoints
- Dvs. 2 adviseringer per pullpoint per sekund
- Test: 1 kald til getMessage på hver af de 20 udvalgte pullpoints hver 10. sekund. Dvs. 2 kald per sekund
...



