Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Performance tal

(vedhæft filerne?)

Under afviklings af testen Udover det fremsatte performance mål med en svartid på under 200 ms, er der en række andre punkter som bør analyseres for at vurdere servicens sundhed.

Følgende punkter bliver derfor undersøgt:

  • Svartid per kald
  • Antal kald per sekund
  • Cpu status
  • io på netværk ?50
  • Hukommelses forbrug
  • Garbage collection

Disse undersøges vha. de forskellige log filer, som er udskrevet under performance testen.  udskrevet en række log filer som viser tilstanden af test systemet. De følgende afsnit gennemgår de vigtigste tal fra disse filer.

  • JMeter log data belyser
    • Faktisk test runder kørt
    • Throughput
  • Access log og sla log (applikations server information) belyser
    • Antal kald per sekund
    • Svartid per kald
  • vmstat log (system information) belyser
    • cpu status
  • jstat log (JVM information) belyser
    • Hukommelse (heap)  forbrug 
    • Garbage collection
  • docker stats log (container information) belyser
    • Hukommelse
    • io på netværk ?50

JMeter log data

Der findes en JMeter hoved fil, som filen beskriver overordnet beskriver testens resultet.

(/stress01.nsp-test.netic.dk-lar/lar_listallergy_test900_stress01.nsp-test.netic.dk_master_20190513_114050.tar.gz.log)

...

(Ex: docker01.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/logs/lar/access.log)

Her findes data for hver eneste hvert enkelt kald der er lavet til de 2 LAR og CAVE services herunder hvor lang tid et kald har taget (Duration). Ved at kigge på de kald, der er foretaget til LAR servicen kan den gennemsnitlige tid et kald tager beregnes. 

...

Følgende tabeller viser den gennemsnitlige tidsforbrug per kald i milisekunder, fordelt pr applikation server (container) , testrunde, http kode (kald returnerede med fejl (500) eller ej (200) .

med msb

Average - duration.3608875354.4502450458.292920354.4696541223.447079646.2688125272.2533560622.4592920354
Applikations serverRundeHttpCode svarAntal kaldTidsforbrug (ms)
Med MSBUden MSBappServerrunLoophttpCode
docker01.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/12004597623154

22004693868177

320056501123206


50013225732189
docker02.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/12004597612149

2200899.91945450674693900193

320056501125197


50013163431579
docker03.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/12004598620153

22004693885173

320056501114185


50013310932917
docker04.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/1200623.727055241445982200903.662830349532001123.9161358811Total Result895.9256935381

uden msb tid

500
624162
appServerrunLoophttpCodeAverage - msbAdjDuration
docker01.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/1200154.0184903198

2200177.082463243146923200206.42353982350032189
docker02.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/1200148.6834892321
904192

2200193.0681866613200196.87840707965652

1124

31579
docker03.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/1200153.3412353197
2200172.97379075223200185.568495575250032917
docker04.cnsp.stage.nsp.netic.dk-lar/1200162.2411918225
2200192.1206308613200196.8791578202Total Result181.1974366697

Konklusion

197
Total

59766896181

Vurdering

Det ses, at jo flere brugere (brugere øges per runde) jo højere bliver svar tiden.  Performance kravet er 200 ms ved 10 brugere uden MSB services slået til. Ovenstående tabel viser, at ved 14 brugere (runde 1) er svartiden 154 ms. Vi er inden for performence målet.

Man kan undres over, hvorfor det skal tages så meget mere tid når MSB 50

Konklusion

Fejlprocess vurdering,

tjek evt. de 500 kald, hvorfor de optodFejlprocess vurdering