Page History
...
Her kan du se serviceniveauerne for de services, der kører på NSP’en (den Nationale Serviceplatform). For hver service er der angivet tilgængelighed for servicen, samt i hvilket servicetidsrum tilgængeligheden kan forventes. Ved Ved incidents listes de forventede reaktionstider for hvor hurtigt fejlsøgning skal påbegyndes for de enkelte services. Serviceniveauerne tager udgangspunkt i det bagvedliggende system.
Tilgængelighed
Tilgængelighed beregnes som antal minutter en service er tilgængelig indenfor servicetidsrummet (fx kl. 8.00 – 17.00) i forhold til det samlede antal minutter i servicetidsrummet opgjort på månedsbasis. I det samlede antal minutter i servicetidsrummet fratrækkes planlagte afbrydelser/servicevinduer.
...
Servicemål for Incidents
Se servicemål for Incidents her Servicemål for Incidents.
Incident afhjælpning
Hvis der forekommer ’ikke planlagte’ forstyrrelser eller forringelser af en service, er der tale om et incident. Reaktionstiden regnes fra et incident indberettes til SDS's Nationale Servicedesk eller opdages af driftsovervågning til fejlsøgning/udbedring påbegyndes. Der er forskellige reaktionstider afhængigt af alvorlighed, herunder hvor mange brugere, der berøres af forstyrrelsen/forringelsen af en service.
Serviceniveauer for de enkelte services
...