Page History
...
dokumenttype konfiguration: anvendes til for hvert registry at konfigurere, hvilke dokumenttyper (typecode og typescheme) der er relevante. Hermed vil kun disse blive kald når dokumenttypen indgår i en søgning
feature_configuration: anvendes til for hvert registry at angive, hvilken feature det stiller til rådighed. Pt kan feature være querytyperne man anvender i forbindelse med iti-18 kald. Som f.eks. get documents og find documents.
whitelist_config_documentmetadata*: de 4 tabeller anvendes til at opsætte whiteliste filtrering baseret på metadata af, hvad en given anvender må få retur fra servicen.
I folderen compose/database ligger sql-scripts, som kan anvendes til at initialisere disse databaser. Script-filerne er præfikset med et løbenummer, som angiver den rækkefølge de skal køres i. Bemærk at nogle scripts indsætter testdata, disse må udelukkende anvendes i testmiljøer.
...
Oprettelse af metadata konfiguration af dokument filtrering
For at konfigurere, hvordan dokumenternes metadata skal filtreres for den sundhedsfaglige, skal det konfigureres manuelt af driften i en række whitelist tabeller i databasen:
|
Ovenstående er eksempler på sql. Udskift værdierne med relevante værdier for at aktuelle miljø.
Som minimum skal der åbnes op for typecode i whitelist_config_documentmetadata_typecode tabellen. Derudover kan dokumenter returnering indsnævres ved yderligere at angive eventcode og practicesettingcode. Er der for et cvr/system angivet bare een værdi for eventcode, skal dokumentes metadata indeholde denne kode. Tilsvarerende for practicesettingcode. Ellers filtreres metadata fra, og anvenderen får en fejl i svaret.
Der filtreres kun, hvis funktionaliteten er aktiveret. Den kan slåes fra med property whitelisted.document.metadata.active.
Konfigurationen indlæses automatisk peridisk, som angivet i property whitelisted.document.metadata.refresh.duration.
Oprettelse af adgang til data i autorisationsregister
...