Page History
Inventory-analyser for alle komponenter kan findes i Jira via det overordnede epic: [SDS-5819] NSP-komponent inventory analyse - SDS JIRA (nspop.dk)
Baggrund
Som et led i den løbende vedligeholdelse af NSP skal hver komponent jævnligt igennem et inventory-tjek. Ideen med dette er at give Product Owner for komponenten en mulighed for dels at få et overblik over komponentens tilstand, dels at igangsætte vedligeholdelsesopgaver. Et inventory-tjek udføres af henholdsvis vedligeholdelsesleverandøren (leverandørattributter), leverandøren af QA og arkitekturbistand (platform-attributter) og PO'en i hver deres RFC. PO har ansvaret for at Inventory gennemføres, og at de relevante opfølgningsopgaver defineres og prioriteres.
...
Der er oprettet 3 skabelon-RFC’er, svarende til de inventory-opgaver som henholdsvis QA-leverandøren (SDS-5831), vedligeholdelsesleverandøren (SDS-5832) og PO’en (SDS-5820) skal løse.
Oprettelse og behandling af inventory RFC'er
- For hver komponent, som fremgår af [SDS-5819] NSP-komponent inventory analyse - SDS JIRA (nspop.dk), opretter PO'en 3 RFC'er som kopi'er af de 3 skabelon-RFC'er.
- PO sammenkæder RFC'erne.
- PO tilføjer leverandør (henholdsvis Arosii, KIT Dok/Sik eller KIT Reg. og SDS)
- PO lægger RFC'erne direkte i status "Klar til planlægning" som "mindre driftsrelaterede opgaver".
...
- PO udfylder PO-skemaet.
- RFC’er med opfølgningsopgaver oprettes, på baggrund af besvarelserne omkring leverandør- og platform-attributter.
- Et overblik over oprettede opfølgningsopgaver skal fremgå af PO-inventory-RFC'en enten som aktivitetssammenkædninger eller i en kommentar.
- Hvis der er påpeget et behov for opfølgning, men det besluttes ikke at igangsætte dette, skal der skrives en begrundelse ind i en kommentar.
- I "Oversigt over PO på komponenter og leverandør support" udfyldes kolonnen "Komponentstatus" med link til PO-RFC'en og dato for afslutning af Inventory-analysen.
- Når det samlede inventory med ovenstående punkter er afsluttet, sættes alle komponentens inventory-RFC'er i status "På hold" indtil det tidspunkt, hvor fornyet inventory skal igangsættes (efter ca. 1 år). Den enkelte RFC lever således videre, og den nye inventory-analyse dokumenteres i samme RFC som den forrige.
...
Leverandørattributter (udfyldes af vedligeholdelsesleverandøren)
Attribut | Udfaldsrum |
|---|---|
Attribut | Udfaldsrum |
| Komponentens navn | fx: service navn |
| Dato for udfyldelse | dd-mm-yyyy |
| Brugerhistorier | Ja / Nej / Mangler |
| Bruger den Security-API? | Ja / Nej / Mangler |
| Bruger den Audit-API? | Ja / Nej / Mangler |
| Lever den op til krav om code-coverage? | Ja / Nej |
| Indeholder den ignorerede unittests? | Ja / Nej |
| Er integrationstesten fyldestgørende? | Ja / Nej |
| SVN eller Git? | Link til repo |
| Bruger den egen database? | Ja / Nej |
| Services i komponenten | Hvilke f.eks. SCES, SYES, SKRS etc. |
| Kalder den NAS i produktion? | Ja / Nej |
| Kalder den MinLog i produktion? | Ja / Nej |
| Kalder den STS i produktion? | Ja / Nej |
| Kalder den CPR-opslag i produktion? | Ja / Nej |
| Kalder den MinSpærring i produktion? | Ja / Nej |
| Kalder den BRS i produktion? | Ja / Nej |
| Hvilke andre komponenter kalder den? | F.eks. CAVE etc. |
| Hvilke eksterne services er den afhængig af? | F.eks. MidWifeRegistration, Digst Fuldmagt, CVR-RID |
...