Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

De følgende 2 grafer viser 95 % hendholdsvis 98 % percentil for kaldende. Grupperingen er 10 minutter:

Det ses af graferne,

...

at svartiden ikke ændrer sig med flere nodes/tråde

...

.

Den næste graf viser antal kald per sekund:

Af grafen fremgår det, at jo flere nodes og tråde (disse øges over tid, per iteration) jo flere kald kommer der igennem per sekund. 

Performance kravene

  • under 2,50 sekund for 95 % af tilfældende; dette overstiges ifølge "95 % percentil grafen" ikke. Max svartiden er her under 0,8 sekund (800 ms)
  • under 5,5 sekund for 98 % af tilfældende; dette overstiges ifølge "98 % percentil grafen" ikke. Max svartiden er her under 1 sekund (1000 ms)

Vi er inden for performance kravene i testens fulde køretid.

Vurdering

Vmstat log

Vurdering

...

Performance testen består af en række kald til opslag efter logninger på forskellige cpr numre i medhjælper loggen. Et sådant enkelt opslag vil svare til en læge, der vil verificere, hvilke logninger en given medhjælper har givet anledning til.

JMeter log

Access log

...

Testen udført er komponent "minlog2", testplan "lookup_onbehalfof" og distribution "test900_500".

MinLog 2 service er version 2.0.45 og NSP standard performance test framework version 2.0.27.

De rå test resultater er vedhæftet denne side (minlog2-lookup_onbehalfof_test900_run1.tar.gz)

Indledningsvis skal siges, at servicen kørende på docker01 gik i fejl i 5 iteration pga memory problemer. Der mangler derfor access log data sidste del af testen for docker01.

JMeter log

JMeter hoved filen beskriver overordnet testens resultat. Her kan ses, at der er kørt 5 iterationer med test, belastningen i form af tråde og nodes, deres tidsinterval , throughput, forbedring og fejlprocent for hver:

Iteration

Tråde

Nodes

Starttid

Sluttid

Throughput 

(kald per sekund)

Faktisk

forbedring

Mål

forbedring

Fejlprocent
1522020-12-10_10-17-322020-12-10_10-32-3715,26


2822020-12-10_10-33-372020-12-10_10-48-4223,4453%36%
31122020-12-10_10-49-362020-12-10_11-04-4131,6935%22%
41422020-12-10_11-05-332020-12-10_11-20-3837,4218%16%
51722020-12-10_11-21-322020-12-10_11-36-3835,83-4%12%0,7%
61432020-12-10_11-37-512020-12-10_11-52-5750,0333%30%0,02%
71442020-12-10_11-54-122020-12-10_12-09-1843,66-12%19%

Det fremgår også af filen, at den endelige måling af throughput er 50,03 kald per sekund.

Samt at fejlprocentet på den fulde kørsel er 0,02 %. 

Throughput falder mellem iteration 4 og 5 samt 6 og 7. Og der er en forøgning af fejl i iteration 5.

Access log

Denne log findes for hver applikations server (docker container).

Her findes data for hvert enkelt kald, der er lavet til minlog servicen, herunder hvor lang tid et kald har taget (Duration), samt hvornår kaldet er udført. Ud fra loggens data kan man også beregne, hvor mange kald der udføres i en given periode. 

De følgende 2 grafer viser 95 % hendholdsvis 98 % percentil for kaldende. Grupperingen er 10 minutter:

Image Added

Image Added

Det ses af graferne, at jo flere nodes/tråde jo højere bliver svar tiden overordnet set. Og især til sidst, hvor den ene server er gået i stå, stiger svartiderne for den anden, der stadig kører.

Den næste graf viser antal kald per sekund:

Image Added

Af grafen fremgår det, at jo flere nodes og tråde (disse øges over tid, per iteration) jo flere kald kommer der igennem per sekund overordnet set.

Servicen kørende på Docker1, som fik problemer sidst i testen har dog ingen kald i de siste 3 iterationer.

Vurdering

Performance kravene

  • under 2,50 sekund for 95 % af tilfældende; dette overstiges ifølge "95 % percentil grafen" ikke. Max svartiden er her under 1,8 sekund (1800 ms)
  • under 5,5 sekund for 98 % af tilfældende; dette overstiges ifølge "98 % percentil grafen" ikke. Max svartiden er her under 2,1 sekunder (2100 ms)

Vi er inden for performance kravene i testen fulde køretid, selv i de test iterationer, hvor den ene af de testede service stoppede.

Vmstat log


Vurdering


Jstat log

...