Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Neden for er der givet et overblik over de servicemål der gælder for Incidents/hændelser på NSP og relaterede services.

 


Kategorisering af Incidents:

...


Kategori

Beskrivelse

Reaktionstid

Tilstræbt løsningstid

Prioritet 1 (P1)

En

Incident hvor en forretningskritisk(*) service er ikke tilgængelig, eller funktionaliteten er reduceret i et sådan omfang, at basale funktioner ikke er tilgængelige for slutbrugerne.

15 min hvis indenfor normal arbejdstid (**)

30 min hvis udenfor normal arbejdstid (**)

2 timer

Prioritet 2 (P2)

Væsentlige

Incident hvor væsentlige funktioner er utilgængelige, eller en større gruppe af slutbrugere har ikke mulighed for at anvende servicen..

1 time

4 timer

Prioritet 3 (P3)

En

Incident hvor en eller flere væsentlige funktioner er utilgængelige. Et begrænset antal slutbrugere oplever manglende funktionalitet.

4 timer (kun normal arbejdstid) (**)

2 arbejdsdage

Prioritet 4 (P4)

Mindre

Incident hvor mindre fejl, mangler

og

eller uhensigtsmæssigheder

, der

påvirker servicen i mindre grad.

1 arbejdsdag

10 arbejdsdage

Prioritet 5 (P5)

Supportsag/Service  Request hvor der er behov for hjælp til eller yderligere information om en forretningsservice.

1 arbejdsdag10 arbejdsdage

 (*) Forretningskritiske services er FMK, NSP fysisk infrastruktur, Importer og dekoblingskomponent (DCC), Secure Token Service, Gateway, Stamdatamodul.

(**) Normal arbejdstid er 8-16 (ma-to) og 8-15.30 fredage. 


Definition af reaktionstid

...

Oppetid/tilgængelighed er alene angivet for NSP'ens performance. Hvis der er problemer med DanID eller andre komponenter kan brugerne opleve manglende tilgængelighed uden at dette skyldes problemer på NSP'en. Anvendelse af den centrale STS'er en forudsætning.

NSP - Produktion

Tilgængelighed for service

Servicetidsrum

Oppetid (angivet i pct.)

24/7

99,8%

 

 



 
Multiexcerpt
MultiExcerptNameNSP Uddannelsestest SLA


NSP - uddannelsestest

Tilgængelighed for service

Servicetidsrum

Oppetid (angivet i pct.)

Mandag - torsdag
8-16

Fredag 8-15.30 

99,0%

 


Stamdata registerservices

...

Registerservices på NSP er delvis eller hele kopier af originalregistre og det beskrevne serviceniveau gælder for kopien, der opdateres løbende. 

Tilgængelighed for service

Servicetidsrum

Oppetid (angivet i pct.)

24/7

99,8%

 

 



Der er pt. intet servicemål for udbedringstiden af fejl i originalregistre.Fejlretning i originalregistret dækkes således ikke af servicemål.

...

Det Fælles Medicinkort indeholder oplysninger om alle danske borgeres medicinkøb gennem de sidste to år samt en opdateret liste over borgerens aktuelle lægemiddelordinationer.

Tilgængelighed for service

Servicetidsrum

Oppetid (angivet i pct.)

24/7

99,5%

 

 

 




Servicemål for STS 

Der er aftalt følgende servicemål for STS

Serviceydelse

Servicemål

Tilgængelighed af Sign-on Service

99,5 %

Svartider

Gennemsnit

<500 ms.

 


95% fraktil

< 2 sek.

 


99% fraktil

< 5 sek.

Transaktions­

mængder

Max kontinuerlig belastning (forespørgsler pr. time)

36.000 pr. time

   

 

 

...