Servicedesken er indgangen til support- og fejlmeldinger på Den Nationale Service Platform (NSP) og andre fælles nationale sundhedsservices, løsningselementer og komponenter. Der foretages support på de infrastrukturkomponenter og tjenester som National Sundheds-it udbyder, samt lokale test- og uddannelsesmiljøer til NSP og FMK.
Hvem kan henvende sig i servicedesken?
Det er gratis at henvende sig til servicedesken for it-supportfunktioner i regionerne (se SDS´s Nationale Servicedesk), og andre der har aftale med Sundhedsdatastyrelsen om den Nationale Service Platform.
Kontakt
SDS Service Desk på +45 33 32 39 00
Webformular til anmeldelse findes på Anmeldelse af supportsag (8-15)
Guide til oprettelse af brugere på FMK via NSP
Denne guide indeholder en beskrivelse af det minimum af checks der skal foretages, i forbindelse med oprettelse af brugere på FMK via NSP-konceptet. Guidens mål er at sikre at alle disse forhold checkes lokalt, så skuffelser i størst muligt omfang undgås.
Guiden er blevet til med udgangspunkt i de praktiske erfaringer, der hidtil er indhøstet i arbejdet med at bringe lægepraksis på FMK og i arbejdet med at understøtte LPS leverandører
Denne guide indeholder en beskrivelse af det minimum af checks der skal foretages, i forbindelse med oprettelse af brugere på FMK via NSP-konceptet. Guidens mål er at sikre at alle disse forhold checkes lokalt, så skuffelser i størst muligt omfang undgås.
Guiden er blevet til med udgangspunkt i de praktiske erfaringer, der hidtil er indhøstet i arbejdet med at bringe lægepraksis på FMK og i arbejdet med at understøtte LPS leverandører.